• Zita

10 juni 2006

Hej! tänkte bara kolla lite hur många vi är som gifter oss den 10 juni 2006 och i vilken stad!!
    Jag är en utav oss i alla fall :)

• Svar på tråden 10 juni 2006
  • pinkdiamond

Igår skickade vi iväg våra inbjudningar. Nu är det verklighet! När jag skulle somna igår fick jag dock lite ångest över mina skor. Jag har köpt tre par redan (billiga) men blev helt plötsligt väldigt osäker på om jag verkligen vill ha det "sista paret". Min sambo bara skrattar åt mig.

• annawe

Jag med! Har inte sett denna tråd tidigare... I uppsala i Helga trefaldighets kyrka.

• bröllopsdax

Vi gifter oss då också ...
    Örebro och OP-kyrkan

• Hanna_79

Jag oxå....I allhelgonakykan på söder...=)

• mrs juni

Hej, helt ny på den här sidan, hittade hit i helgen och har suttit och läst både här och där!

Vi gifter oss hemligt, borgerligt 10 juni med endast våra föräldrar och syskon närvarande. Efter vigseln ska vi äta på någon restaurang (ej bestämd än) och igår bokade vi en minsvit på vår stads finaste hotell. I fredags var vi och tittade på ringar också, så nu känns det att det är på G!

• annawe

mrs juni:
    det låter spännande! hur hemligt? ska ni inte bjuda iförväg eller vet bara de närmaste om det? Har man brudklänning...?

• busgumman

mrs juni:

Vi ska också gifta oss borgligt med våra föräldrar närvarande. Sen har vi stor fest efter för resten.

Ska ni gifta er i stadshuset eller ska ni gifta er någon annanstans?

• Bröllopstokiig

annawe och busgumman: vi håller oss hemliga för alla utom våra föräldrar och syskon som fick veta på julafton att vi vill ha ett litet diskret bröllop med bara dem.

Vi blir 8 vuxna och två barn (våra egna), så det blir verkligen litet och intimt på stadshuset! Och vi har inte tänkt ha någon fest för övrig släkt och bekanta efteråt heller, vi vill helt enkelt inte göra så stor grej utan vill ha det för oss själva. Vi har varit tillsammans i snart 15 år och har två barn, vi är ju som gifta i stort sett ändå *s*.

Angående klänningen så vill jag hitta någon fin sommarklänning som inte känns för uppklädd, utan går att använda till andra sommarfester sen också. Några tips kanske?

• raseborgsbrud

Gifter oss också den 10 juni i Raseborgs slottsruin i södra Finland.

• sommar06

10 juni i göteborg gifter jag mej.. Vi börjar närma oss..Hi hui. Lite läskigt men mest härligt el vad säger ni??

• mrs juni

Ja, nu börjar vi närma oss! Vi beställde ringar i helgen och tittade så smått på kläder till oss samtidigt.

Tyvärr är jag inte ens nära att hitta en klänning jag vill ha, får väl gifta mig i jeans eller nåt *snyft*. Letar efter en fin sommarklänning som går att använda även efter bröllopet. Den måste vara halvlång eftersom jag har fula ben som jag vill dölja så mycket som möjligt. Det finns massor av fina k o r t a klänningar i affärerna, men inga halvlånga!...Har kollat i de vanliga butikskedjorna och postorderkataloger. Någon som har något annat tips till mig?

• Inda

mrs juni

Vad har du tänkt dig för färg?

www.lareoute.se finns en del fina klänningar tycker jag.

Själv gifter vi oss oxå 10 juni! Klänning och ring är beställt. Mannens kläder bokade och dotterns klänning ska snart sys. Sonen kan förhoppningsvis ha sina julkläder (grå byxor+väst) fortfarande.

• mrs juni

Inda:

Jag har kollat även på La redoute och hittade en klänning som jag skulle kunna tänka mig, men den är tyvärr slut. Här kommer iaf länk www.laredoute.se/images/products/g/ty636b11g.jpg
    ifall du eller någon annan här ser någon likande klänning, eller förstås någon helt annan modell också - tar tacksamt emot alla tips!

Vad skönt för dig att ha kläderna så gott som färdiga! Vi måste göra ett ryck efter påsk, kanske en tripp til Stockholm där det finns lite fler affärer att leta i.

• MALIN86

hej! jag ska oxå gifta mig den 10 juni. I ganns ödekyrka i lärbro på gotland...

Svar på tråden 10 juni 2006