• Pambolina

Nyckellek

Hej ,
    Jag ska på bröllopsfest och har ett vagt minne av en nyckellek... nån som delade ut nycklar som man sen tog tillbaka under ett tal...Är det nån som vet vad jag svammlar om? Hur går leken "upptåget"...Snälla hjälp...

• Svar på tråden Nyckellek
  • Pambolina

Oj det hamnade visst under fel rubrik....Nån som vet ....snälla hjälp...någon....

• Pambolina

ååhhh jag börjar få lite panik....jag "puffar" upp....

• Hemligt ( fast inte längre)

Var på bröllop i höstas där tärnan lämnat ut massa nycklar. När hon sedan höll sitt tal så gick dessa tjejer som fått nycklarna fram och lämnade de till brudgummen. Kommer inte ihåg exakt vad talet handlade om men det var typ att nu är det slut med massa tjejkompisar (till bruden) som sprang i dörren. Hoppas du fattar vad jag menar, talet kom efter några glas vin så minnet är lite vagt

Lycka till!

• Hemligt ( fast inte längre)

P.s de kom en och en och lämnade nycklarna, alltså inte alla på samma gång. D.s

• Edsåsen

Hittade den här texten när jag googlade (isf att plugga )

ett bröllop där vi delade ut nycklar, 5-6 st. till lika många killar i brudens ålder (ej släktingar). Sedan likadant till brudgummens mamma. Detta får ju brudparet förstås inte se. Under middagen så ställde vi oss upp och sa till brudparet att nu har de varandra och de har ju förstås även haft liv före. Så nu är det dags att lämna det gamla livet och därför så får vi be varje kille som har en nyckel till brudens hem ställa sig upp och lämna tillbaka dessa. Bruden höll på att sjunka igenom bordet. Sedan så är det brudgummens tur: Alla tjejer som har en nyckel till brudgummens hem, lämna tillbaka dessa nu! Då ställer sig bara mamman upp och jag lovar er att det blev skratt! Nu är det bevisat vem som tagit hand om honom även när han ej bor hemma längre.

Var det något sådant du menade..?

• Pambolina

..Ja det var så jag menade .Tack så mycket!! Får fixa det på nåt sätt ..för paret i fråga består av två karlar men det är väl lika roligt ändå eller...?

Svar på tråden Nyckellek