• kyssa

Ingenjörsring som morgongåva?

Jag ska gifta mig i maj, och funderar som bäst på det här med morgongåva.
    Min M2B har pluggat Maskinteknik på KTH, men vid examen fick han fel ring (för någon annan sorts utbildning). Kan jag köpa en ny ring till honom? Hur gör man då, vart finns de?

Är det bara efter examen på högskola som man får bära en sån ring, eller gäller det även om man gått teknisk linje på gymnasiet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ingenjörsring som morgongåva?
  • mickelina

ofta är det att det är en ring per utbildning... om man läser läkare så ser ringet ut på ett sätt och om man läser chalmers eller kth ett annat..

• tattar-Emma

Du måste hitta och norpa hans examensbevis, men det är kanske inget problem =)

• kyssa

Superdupertack till er alla som svarat!! Examensbeviset ska jag nog kunna luska fram. :)

• Virginia

Jag tycker din ide ar urbra! Ville bara tipsa om att nar jag tog examen sa fick jag ett ringbevis eller ringintyg. Eftersom jag inte kopte ringen sa vet jag inte hur viktigt detta papper ar. Kanske det vore vart att leta efter ett sadant papper ocksa.

• Sandgren

Åh vilken bra ide! Jag själv har länge funderat på att köpa lärar-ringen, men det har inte blivit av, nu kan jag ju önska mig den! Är det nån som vet ungefär vad de går på? Och tack Likah för länken, det är ju perfekt!

• skogstösen

Tycker också det var en bra idé. Men jag undrar vad det ska stå i ringen. Kollade på en sida på nätet där man kan beställa sådana ringar från en butik. Det stod att man skulle skriva hur ringen ska graveras.

Så min fråga: Vad ska det stå i den :)

• Utpala

Kanske examens år (och ev datum) + skolans namn eller förkortning av den samma?

Svar på tråden Ingenjörsring som morgongåva?