• Bröllopstokiig

Mönster på brudslöja?

Hejsan!

Är det någon av er som har mönster på brudslöjor, eller vet var man kan få tag på mönster?

Jag tänkte försöka knåpa ihop min slöja själv! Ska även pyssla ihop en tiara! :)

Tycker att det skulle vara kul att ha nåt jag gjort själv! Orginellt om inte annat! :)

• Svar på tråden Mönster på brudslöja?
  • Bröllopstokiig

Hej!
    Ville bara tala om att Panduro har jättebillig "brudtyll". Det ligger på 280 cm bredd och kostar ca 30-40 kr per meter.

• Bröllopstokiig

Tack för tipset Eva!

Och tack alla ni andra med! :)

• Bröllopstokiig

Underbart Anna!

Nu vet jag precis hur min slöja ska vara!

Tack!

• Bröllopstokiig

Både McCall´s och Buttericks som kommer från USA har mönster på slöjor. McCall´s vet jag att de oxå förklarar lite olika sätt att kanta slöjan, och det kan ju vara bra. Mönstren går att beställa i de flesta tygaffärerna.

• Bröllopstokiig

Hej Caroline,

Vilken bra idé att sy sin egen slöja, det ska jag prova!
    Hur har Du tänkt att göra tiaran?

/Therese

• Bröllopstokiig

Jag hade inte tänkt ha slöja men börjar nu bli sugen. Min frisyr passar ej med slöja. Jag skall ha axellös klänning. Kan jag fästa slöjan bakpå klänningen tror ni??? Det blir ju mer som en släp än slöja men säg vad ni tror. Tips, tack!
    Kram, Molly

• Bröllopstokiig

Jättebra idé att sy egen slöja. Jag tyckte det var på tok för dyrt att köpa en och fick hjälp i tygaffären att sy en egen. En dubbelvikt till midjan med kantband kostar ca 150 kr i material och tar 3 timmar att sy.

• Bröllopstokiig

Jag sydde min egen slöja

Svar på tråden Mönster på brudslöja?