• Bröllopstokiig

Mönster på brudslöja?

Hejsan!

Är det någon av er som har mönster på brudslöjor, eller vet var man kan få tag på mönster?

Jag tänkte försöka knåpa ihop min slöja själv! Ska även pyssla ihop en tiara! :)

Tycker att det skulle vara kul att ha nåt jag gjort själv! Orginellt om inte annat! :)

• Svar på tråden Mönster på brudslöja?
  • Bröllopstokiig

Det finns en del mönster i vanliga tygaffärer, men du kan få leta en del. Jag tror nog att det går bra att sy en slöja utan mönster, men det kanske känns lättare med en riktig beskrivning.

• Bröllopstokiig

Tack för tipset!

Och du har nog rätt... Det kan nog inte vara särskillt svårt att sy en slöja utan mönster!

• Bröllopstokiig

Caroline,

Sy upp en prov slöja i ett annat tyg först, på så sätt kan du prova dig fram tills du har fått ett mönster som passar.

Det är bara att klippa, sy och prova, klippa, sy och prova......så blir den nog som du har tänkt dig till slut!

Lycka till!
    /FIA

• Bröllopstokiig

Tack Fia!

Jättebra ide som jag abolut ska prova! :)

• Bröllopstokiig

Fast tyll är nog nästan det billigatse tyget man kan hitta, ca 20 kr per meter hos stoff och stil (postorderfirma).

• Bröllopstokiig

Har du adressen dit? Då ska jag nog beställa på en gång tror jag! :)

• Bröllopstokiig

Organza är styvt men tunnare om man vill ha en mer skir stil. Ta polyesterorganza inte så dyrt, bara ca 70kr/m.

• Bröllopstokiig

Jag har skickat efter tygprover på nätet, b.la. kristallorganza. Har däremot inte hittat slöjtyll någonstans på nätet... Får väl åka till nån tygaffär!

Svar på tråden Mönster på brudslöja?