Inlägg från: persian princess |Visa alla inlägg
  • persian princess

Billiga blommor i Göteborgsområdet?

sven blomma verkar vara bra, o ffa billigt! Överallt där jag frågat i centrala gbg tar de minst 1200 kr för min bukett..och då bara för buketten och inget annat...
    Flisans mamma & loppalina: är de bra på att fixa arrangemang/bukett utefter en bild som man visar dem?

• persian princess

frostybride: ja, jag tror privatpersoner kan köpa blommor i partihallarna. Det gör i alla fall en vän till min kompis familj; hon "frilansar" ;) som florist och fixar tårtor så hon brukar köra dit o göra sina beställningar

• persian princess

frostybride: sorry, jag hade fel! Nej, man kan inte åka till Partihallarna och göra inköp som privatperson:( sorry

• persian princess

loppalina: det låter bra! Åkte en sväng förbi Partiahallarna idag och såg då en skylt där det stor just "sven blomma", han säljer visst lite där också.
    Fanns hur mkt fint som helst därborta, blev nästan sugen på att göra min bukett själv...men bara nästan:)

• persian princess

ja det låter verkligen otroligt! Själv kommer vi undan med kanske 3000-3500kr och då ingår:
    bukett
    2st corsage
    2st handledsblommor
    2st arrangemang på piedestal (eller vad det nu heter) till vigsellokalen, bordsdekoration till "the royal table" ;)
    blommor till tårtan
    petals (rosenblad?) att sprida på borden samt kasta på oss när vi kommer till lokalen

Tror ni man kan få bättre pris hos Sven blomma? Det är så svårt att veta när man blir "blåst"...ett annat ställe jag frågade ville ha från 5000kr för samma sak

Svar på tråden Billiga blommor i Göteborgsområdet?