Inlägg från: Flisans mamma |Visa alla inlägg
  • Flisans mamma

Billiga blommor i Göteborgsområdet?

Jag vill också VARMT rekommendera Sven Blomma i Surte. Gifte mig i fredags och de gjorde min bukett (droppe med vita rosor och fresia, murgröna osv), en stor korgbukett till näbb, tre corsager och 6 bordsdekorationer. Det hela slutade på under 1500 kr. Dessutom körde de alla blommor HEM till oss (vi bor på Hisingen och det gör de också)helt utan extra kostnad.
    Sven och Kerstin är världens gulligaste!!!!!

• Flisans mamma

Måste bara komplettera mitt tidigare inlägg eftersom vi nu fått fakturan från Sven Blomma. Den slutade på exakt 1187 kr. Fantastiskt va?

Vår fotograf skrev snabbt upp numret till dem när hon var hos oss häromdagen eftersom hon också ville rekommendera dem.

• Flisans mamma

osse:

Tack! Det var en helt otrolig dag - lyckos er som har den kvar!!

Jag har bilder men 1)Jag har inte fattat ännu hur man lyckas lägga in sånt här 2) de är tydligen alldeles för stora!

Angående Monikas är jag helt säker på att de är minst lika bra och billiga!!! Det var dit vi först åkte men eftersom de hade stängt hela veckan innan vi skulle gifta oss så var det dom som tipsade oss om kompisarna Sven och Kerstin i Surte. Det är säkert hugget som stucket vilka man väljer.

• Flisans mamma

Angående priser har jag förstått att det hela tiden beror på vilka blommor man väljer. Vi valde att inte ha så dyra på t.ex bordsdekorationerna utan att de var i samma färg (vitt och grönt).

Det jag helt klart vet är att Sven Blomma inte tar särskilt mycket mer än de själva har betalt för blommorna. Sedan gjorde hon min bukett som handbunden även fast det var en droppe. I vanliga fall brukar de tydligen binda på ett annat, mer komplicerat sätt, när det gäller droppar men det spelade inte mig någon roll. Jag blev jättenöjd med resultatet och skulle inte konservera den efter.

Är också säker på att det finns riktiga konstnärer som är extremt duktiga och som kostar mer därför. Jag har full förståelse för att det finns brudar som har väldigt speciella krav på sin bukett t.ex. Nu hade vi inte de önskemålen och kände att just blommorna inte skulle kosta så mycket. Nu fick vi ändå mycket mer än vi kunnat drömma om och är glada att vi tog en sväng till Surte.

Svar på tråden Billiga blommor i Göteborgsområdet?