• Bröllopstokiig

Festlokal i Skåne?

Är det någon som kan ge tips på en bra festlokal i Skåne, som tar ca 100 personer?
    Helst i den östra delen (Kristianstad/Österlen) men kan även tänka mid runt Lund...
    Det vore bra om det finns tillgång till övernattning på stället eller i närheten.

• Svar på tråden Festlokal i Skåne?
  • Bröllopstokiig

Enl. min erfarenhet är maten kass på Åhus gästis. Vi hade planer på att ha festen där eftersom jag har tillbringat sommrarna i Åhus och det var där som vi träffades. Efter att ha provätit där ett par gånger blev vi dock mycket tveksamma och när de sen visade sig totalt ointresserade vid förfrågan skippade vi det hela.
    Dock ligger det jättemysigt nere i hamnen.

Var ligger Axelgården? Min sambo håller mycket på med hästar så det kan nog passa oss?! )

• Bröllopstokiig

Hej Molly
    Axelgård ligger i Vallkärra strax utanför Lund. Jag tror att stadsbussarna stannar precis utanför. Gården är fyrlängad och ena "L-et" är stall medan andra "L-et" är scoutgård/festlokal. Vi var där och tittade i går och tyckte jättemycket om den! Om man är ute efter lite mysigare "hembygsgårdsstuk" är det perfekt, med festsal för 100 pers med högt i tak, vitkalkat och bjälkar i taket. Dessutom två mindre rum för fördrink om det regnar och för tex presentbord. På baksidan finns en liten gräsmatta om man vill vara ute och gårdsplanen med kullersten är inte heller fel. Hela kalaset kostade 2900 kr att hyra och städning kunde man köpa till för 400 kr.

Kul att hitta lite brudar här nere i Skåne också!

• Bröllopstokiig

Jag och min blivande kommer att ha festen på teaterrestaurangen som ligger i tivoliparken i Kristianstad.När man sitter och äter har man utsikt över Helge å. Himla fint!!

• Bröllopstokiig

Hej enAnnanAnna!

Tack för infon, vi körde igenom Vallkärra igår för att spana lite utan att hitta det. Låter himla mysigt så vi kommer definitivt att ringa dit för att kolla in det hela.

Heja Skåne!

• Bröllopstokiig

hejsan!
    Jag undrar om någon av er vet något bra ställe i Skåne (södra, östra eller västra) där man kan fira hela bröllopet?
    Kanske en herrgård, eller ett slott...
    Men vi vill ha allt, vigsel, mat, övernattning etc...

Vore mycket tacksam för tips!

mvh Mia

• Bröllopstokiig

MIA - jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. På Bäckaskog slott, utanför Kristianstad ska vi gifta oss. Inom några meters avstånd har vi kyrka, restaurang på slottet med otroligt god mat, plats för dans, hotell OCH vandrarhem. Alla våra gäster ska sova över och det ska bli så mysigt. Kolla gärna in deras hemsida och om du ringer eller mailar ska du prata med Inger Lundin. Ska du gifta dig på sommaren behöver du vara ute i god tid. Det är verkligen att rekomendera!

Lycka till!!

www.backaskogslott.se

• Bröllopstokiig

Stort tack Carina! Det ska jag kolla upp!! Jättetack för hjälpen!!

• Bröllopstokiig

Hej Carina!!
    Jag har också funderat på B.slott!! Kan du informera lite om priserna på festlokalerna, mat, dricka osv. Fann inte så mycket priser på deras hemsida..

/Line

• Bröllopstokiig

Mia,

Tänkte också rekomendera Öresnäs Slott, det är så fint!!!

• Bröllopstokiig

Tack för tipset, ska kolla Örenäs med! Det verkar mycket fint det också!

mvh/Mia

• Bröllopstokiig

Line, lite priser på Bäckaskog slott.

Det finns tre olika rum att välja på för middagen.
    * Slottsmatsalen som tar max. 20 pers.
    * Karl XV:s Paradmatsal (där ska vi vara) som tar max. 65 personer, men då blir det trångt. Där tar de 30 kr extra per kuvert.
    * Stallrestaurangen tar upp till 180 pers. men där är det inte lika mysigt, ligger inte i slottets huvudbyggnad.

Förrätter kostar runt 70 kr.
    Huvudrätter mellan 170-220 kr.
    Efterrätter runt 70 kr.

Mousserande vin: 170 kr/flaska
    Vin: 150 kr och UPP
    Kaffe och bröllopstårta: 60 kr
    Cognac: 12.50/cl
    Starköl: 30 kr
    Vatten/läsk/lättöl: 15 kr

1.000 kr - blommor i kyrka och på borden.

Vi ska efter middagen ha lite spex i Röda salongen som ligger brevid matsalen och sedan ska vi ha dans ute i "stallet". I stallet har slottet en bar där våra gäster får stå för egen dricka.

Vandrarhemmet kostar 200kr/säng och då ingår frukost på slottet. Det finns 16 sängar på vandrarhemmet. Definitivt prisvärt!

Hotetellrum kostar från 720 kr för ett dubbelrum.

En svit kostar 1.200 kr och bröllopssviten kostar 1.600 kr. Vi ska ha en vanlig svit eftersom vi inte tyckte att bröllopssviten var fin. Vi fick låna nycklar och gå runt och titta på olika rum.

Om ni mailar eller ringer ska ni prata med Inger Lundin.

Slottets personal kan hjälpa till med förslag på DJ och olika band. De hjälpte oss även med präst. Prästen tar inget betalt av oss, men det beror på var ni bor. Vi bor i Malmö!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

vi ska gifta oss skepparslövskyrka & kommer att bjuda in ca 40 gäster . Behöver tips så snart som möjligt på lokaler ? alla förslag är välkommna !

• Bröllopstokiig

vem /vart ringer man ang teateresturangen? hur mycket folk ta de emot& vad kostade det att hyra & vad ingår ? behöver inte ha svar på allt ett telefonnummer räcker !
    Tack på förhand ! Svar önskas så fort som möjligt !!!!!!

• Bröllopstokiig

ennie, Kronogården, tel: 044-213600 arrenderar teaterrestaurangen, så där bör du kunna få de svar du behöver.

• Bröllopstokiig

Någon som har någon erfarenhet av Pensionat Klinta vid Ringsjön, eller som kan rekommendera annat ställe inom 5-6 mils radie från Lund där mat ordnas på platsen men man kan ta dricka själv???

Tacksam för svar!

• Bröllopstokiig

Hejsan !

Jag och min flickvän skall gifta oss borgerligt någon gång mellan juni och augusti 2002. Vi bor i Ängelholm och vill ha festen i närheten, dvs någonstans i nordvästra skåne, men vet inte vart?

Finns det någon som vet någon lokal för 60-80 personer att rekommendera?
    Finns det någon lokal där det i nära anslutning till denna finns övernattningsmöjligheter?

Tacksam för svar.

Daniel

• Bröllopstokiig

Nära LUND! Är det någon som vet vart man kan ha bröllop för ca 150 pers gärna om ca 100 kan bo över natten.
    Tack

Svar på tråden Festlokal i Skåne?