• Brud i träning

Billiga tyger i Malmö

Det ska finnas ett stort danskt företag i malmö vid "Cheapy Lågprisbygg" som säljer billigt tyg, vet någon vad det heter? Jag tror att det är ganska nytt i Malmö.

• Svar på tråden Billiga tyger i Malmö
  • Next

Det hgeter stoff och stil och ligger ute på svågertorp.

Har oxå postorder.

• Clobberella

Stoff&Stil är det du tänker på! Billigt, och väldigt bra om man behöver många meter tyg! Kvaliteten är naturligtvis lite sämre än vad du får om du betalar mer nån annan stans, men mycket är helt ok.

• Clobberella

oj next hade visst redan skrivit

• Brud i träning

Tack för hjälpen båda två!

• lyckligt gift!

Exakt var ligger Stoff&Stil? Hade velat åka dit!

• Clobberella

Om man åker buss går man av vid svågertorpsparken som är ett par hundra meter från svågertorps station.

• Brud i träning

Titta gärna på gulasidorna för karta så ser du exakt.

• Karin69a

Jag har varit på Stoff och Stil, hittade thaisiden för 149kr/meter. Vet ej om kvaliteten är sämre på den än på dyrare affärer. Är det så, Cloberella? Eller är det bara något man antar för att det är just billigare? Nyfiken...som skall sy egen klänning.

• Clobberella

Ja stoff&Stils thaisiden (eller dupion är det väl egentligen) är lite glesare än det jag köpt på andra ställen, men helt ok ändå.
    Det man ska tänka på är väl mest att vita tyger alltid är lite transparenta, och är det glest så blir de ju inte bättre. Så ett lite kraftigare fodertyg skadar kanske inte. Sömsmåner kan ju tex synas mer igenom än det gör i en bättre kvalitet...
    Men jag har bara köpt i svart så jag vet inte riktigt hur det vita blir.

Svar på tråden Billiga tyger i Malmö