• martina1

Behöver hjälp med frågor till "skoleken"...

Jag har fått äran att agera värdinna och toastmadame på min brors bröllop, tillsammans med brudens väninna. Eftersom jag är nybörjare i detta ämne så kan jag behöva all hjälp jag kan få.
    Tänkte arrangera skoleken, men har lite idétorka just nu. Har nappat upp de frågor som fanns här på BT, men räcker ju inte riktigt.
    Någon snäll själ i detta avlånga land som har lite tips?

• Svar på tråden Behöver hjälp med frågor till "skoleken"...
  • The Ring

Vem kör bil bäst? Garanterat åker båda skorna upp i luften! Det gjorde dem på vårt bröllop :D

• martina1

Toppen, vilka bra frågor. kan bli interessant o se vem som anser sig köra bil bäst.
    Några fler förslag?

• Sandgren

Oh, vad roligt detta skulle vara hos oss oxå... Jag får tipsa vårt värdpar Här kommer två till:

- Vem är envisast?
    - Vem har svårast att få ner frukosten imorron?

• Hjortrongull

Vi hade skoleken på vårt bröllop. Vi hade många av frågorna nämnda ovan. Men även:

*Vem tog initiativet till första kyssen?

Och som avslutning:
    *Vem bestämmer mest hemma? Garanterat många skratt eftersom både min man och jag ansåg att vi bestämde mest hemma.

• martina1

Tack tack. Listan börjar nu bli väldigt lång. Känns som att det kanske kan räcka. Men kanske det finns nån go' fråga kvar där ute.

• 1981

Vem bygger ihop IKEA möbler bäst?

En fråga som jag skulle vilja ha..

• Drakdal

Förlåt om jag är lite dum men vad går egentligen skoleken ut på? Jag tycker att det verkar jätteroligt så jag vill veta mer...:)

• Strumptjejen

Ett litet tips till på en fråga: Vem har bäst svärmor? Den blir ju lite dubbel...

• martina1

Drakdal
    Den går ut på att brudparet sitter eller står rygg mot rygg och håller respektives ena sko i handen plus sin egen i andra.
    När frågorna läses upp ska brudparet svara genom att hålla upp den sko som passar in i svaret.
    Gud vad luddigt det blev, hoppas du förstår.
    Det roliga är inte alltid frågorna utan hur de svarar, om de är överens.
    Kanske du fick lite klarhet i det hela.
    Förstår om du inte fick det eftersom det blev lite rörigt.

• Drakdal

Tack för beskrivningen, det var som jag antog, men det var någon som pratade om att de skulle ha det när brudparet fotograferades som utfyllnadslek och det var då min hjärna sa ifrån. Tack igen

Svar på tråden Behöver hjälp med frågor till "skoleken"...