• Bumpan_

Pormaskar!

Ja vad har man dem för egentligen? Nu har jag sett att hag har hela näsryggen och halva kinderna med (om man kollar nära iallafall) stora pormaskar! men vad gör man för att bli av med dem?? har provat att peela men det verkar ju inte hjälpa. Hur kommer det sig att de dyker upp? Har ni några bra tips på att bli av med dem?

• Svar på tråden Pormaskar!
  • Anneli23

A det undrar jag också, har kämpat med pormaskar i flera år nu :(

• Bumpan_

Anneli23
    har du haft dem hela tiden? eller kommer det och går? jag tycker det blir värre på vintern, men man ser väl lätt glåmig och dan ut då kanske....

• Anneli23

Bumpan_
    Nä jag har haft pormaskar hela tiden, men det blir värre i perioder.
    Har testat allt för att få bort dem, känns det som.
    Hade varit kul om någon har något bra tips att dela med sig av? :)

• Brüggerhoff

Mitt tips!
    Blanda ett 1/2 paket jäst med mjölk smörj in i ansiktet, låt verka i ca 4 minuter. Skölj och vips adjö till pormaskarna och oren hy (hjälper även om man vill torka ut finnar).

• Bumpan_

Annelie!Vi har ett tips :) Jag testar och återkomemr med rapport imorgon :)

• mjuka bröst

alltså, är det torrjäst eller sån där fyrkantig förpackning?... låter ju bra det där...

• Alexandra25

Nivea näsplåster kan vara att rekomendera! Men dom små pormaskarna försvinner inte helt!

• Nickolina

Gå på en ansiktsbehandling som första steg...Då behöver du bara underhålla sen

• Anneli23

Bumpan_

Hur gick det? Testade du? :)

• cutti

Olika peelingkrämer fungerar också med rening. Fast man ska akta så inte hyn torkar.. Min pojkvän lider av mycket porer och det han fått av hudläkare är krämer med sprit i för att torka ut hyn, fast det fungerar inte i längden.

• Bumpan_

Annelie23
    jag testade inte jästen, däremot peelade jag hela ansiktet, och tog på brun utan sol. När färgen "försvnn" så fortsatte jag bara att peela. Nu är de nästan heelt bora!!!! =) Kanske inte är helt tillfärlitligt, men jag är nöjd för stunden iallafall :)Hur har det gått för dig?

• Anneli23

Bumpan_

Hmm...vad menar du med "när färgen försvann"? Väntade du några dagar tills du blev "vit" igen och peelade eller?
    Men varför skulle det fungera bättre med brun utan sol?

• Drakdal

Som någon innan sa finns det något slags näsplåster som man sätter på näsan och sedan drar bort, då försvinner de flesta. lycka till

• Cecilia J

Man kan väl göra som man gör på ansiktsbehandling? Peela, ånga och sen försiktigt klämma ut dem?

Fast det försvinner de inte för alltid av förstås...

• Bumpan_

ja alltså när färgen hade bleknat (när jag inte var brun längre) så började jag peela igen och tog ansiktsmask och smörjde noga med fuktkräm... jag tror INTE brun utan sol:en hade någon bidragande orsak till att porerna minskade, men man kände sig iallafall fräschare :)

Svar på tråden Pormaskar!