• Bruden06

Betala tärnans klänning, hår och make up?

Hej!!

Betalar ni för tärnans klänning, hår och make up?

Vet inte hur vi ska göraaaaaa och jag måste prata med henne om det snart.

Är det knasigt att erbjuda sig att betala det ena, dvs antingen klänningen eller hår & make up?

• Svar på tråden Betala tärnans klänning, hår och make up?
  • LillaHjärtat

Vi har hyrt klänningen åt tärnan, då vi ville ha något speciellt som passade ihop med vårt tema...

Sen får hon & toastmadame håruppsättningen som present av oss. Vi (jag, tärna & toastmadame) kommer även träffas på morgonen och börja dagen D med en lyxig hotellfrukost som vi betalar....

De kommer sminka sig själva hos frisören...

• bellaprincipessa

Jag sa till min tärna att vi inte har råd att betala hennes klänning men att det också innebär att hon får bestämma själv hur hon vill att den ska se ut. Jag kommer självklart med lite tankar om framförallt färg men då hon gillar grönt (som vi är inne på) så blir det nog bra! Frisör och smink har vi faktiskt inte pratat om än, men jag tror att vi kommer att hjälpa till med kostnaden för frisyren. Vi kommer att betala hennes tärnbukett!

• SUSSI2006

Vi kommer inte att betala för tärna eller bestman...

Vi lägger de pengarna på andra saker istället!!

Ska snart iväg med min tärna å kolla kläder..:)))))

• Fiona II

Jag kommer betala allt for min tarna, klanning, har och make-up. Min tanke ar att vi bada ska ha samma person som fixar vara har och make-up. Tycker hon ar val vart det!

• f.d. Svart brud

Vi betalade det för våra tärnor.
    Vill man att tärnan ska bära speciella kläder, så tycker jag att man ska stå för den kostnaden och inte låta henne punga ut med det själv. Att stå för hår och make, tja det är upp till person och budget.

• f.d. Svart brud

Kan tillägga att vi hyrde klänningar för 800 kr/st. Tärnbuketter och varsitt silverhalsband som minne av dagen och tack för hjälpen fick de också.

• mickelina

när jag var tärna fick jag betala allt!
    som student var det en katastrof för min ekonomi..
    jag visste att de hade en tajt budget men jag tycker inte det är schyst att göra sina vänner barskrapade... särskilt inte när båda har varsit välbetalt jobb..

ja jag fick välja klänning själv.. men när vissade vad jag tänkte ha på mig, så hon inte rent ut att hon inte gillade den, men det syntes i hennes ansikte.. så den klänning som jag hade var bara att byta ut och jag köte en ny för 1500..tjoho...

hår och smink.. hade önskat att hon hade erbjudit sig att betalla något ..men icke..

när jag åkte hem så kände jag bara mig utnyttjad..hade fixat med dukning, hennes sminkning som bodsplaseringen bara för att jag tvingades resa upp 2 dagar tidigare...hade varit en sak om jag hade fått reda på det i förväg att det var det hon ville att jag skulle göra men icke... istälet kastas man in i ett arbetsläger med jobb från 7-23...

ja jag är fortfarande iriterrad på hur hon behandlade mig...som kanske märks..
    så det ära i alla ära.. men var för siktig så man inte utnyttjar folks snällhet..

• havsnära

Men man har väl alltid möjlighet att tacka nej till att vara tärna......

• Sagotroll

Jag har sån tur att min tärna är så lycklig över sin uppgift att hon gärna betalar sin klänning själv. Dessutom sköter hon min sminkning! =)

• Johanna85

Vi betalar tärnans klänning, skor, hår och make-up.

Svar på tråden Betala tärnans klänning, hår och make up?