• Bruden06

Betala tärnans klänning, hår och make up?

Hej!!

Betalar ni för tärnans klänning, hår och make up?

Vet inte hur vi ska göraaaaaa och jag måste prata med henne om det snart.

Är det knasigt att erbjuda sig att betala det ena, dvs antingen klänningen eller hår & make up?

• Svar på tråden Betala tärnans klänning, hår och make up?
  • Sunshine Girl

Bruden06,

Inte alls tycker jag!

För vår del eftersom jag har valt ut tärnornas klänningar så har jag betalat dom (köpt via e-bay) och eftersom de flesta flyger in till Stockholm från Asien så kändes det som en självklarhet. Vad gäller deras hår & makeup så betalar vi hälften

• Hej baberiba

Jag tycker att ni ska betala tärnans klänning om du väljer färg och modell.

Men sen som SunshineGirl skriver så kan ni ju dela på kostnaden för frisyr/makeUp.

• Fru Calice

Vi hade tre tärnor och ganska tajt budget. Så vi betalade ingenting åt dem, men de fick varsin present (halsband). Eftersom vi inte betalade ställde vi heller inga krav på deras kläder osv. Vi sa vad vi tyckte men lät dem avgöra själva.

• Kaijsa

Mina tärnor har sina "egna" klänningar, alltså inget som jag valt.

Men jag betalar för deras håruppsättningar.

• helena_h

Hej!

I de flesta etikettböcker står att tärnan ska betala sina kläder själv, eftersom det är en ära att få vara tärna. så så gör vi. likadant med make up och hår. vi har helt enkelt inte råd! däremot betalar vi tärnbuketten..

• GithKat

Eftersom vi kör riktigt smal budget och vår tärna är införstådd med detta så betalar hon sin klänning själv, även hår och makeupp fixar hon. Å andra sidan får hon välja helt fritt vilken klänning hon vill ha och färg.

Har du önskemål/krav på viss färg eller utseende på klänningen, bör du betala den.

Annars är väl det bästa att om ni har möjlighet att ge ett bidrag till hennes utstyrsel, vad hon sen väljer att lägga pengarna på kvittar ju. Ge henne förslaget du var inne på med antingen klänningen eller hår och makeuppen. Tycker det låter som ett väldigt generöst bidrag. Men det är sett ur min synvinkel.

Lycka till med bröllopet.

• Burro

Jag tänker faktiskt inte betala nåt av det. Hon får välja själv vad hon ska ha på sig och så. Bukett däremot, det får hon. Har man väldigt bestämda åsikter om vad tärnan ska ha på sig och vilken frisyr hon ska ha, då tycker jag självklart att man ska betala. Sen beror det väl också på vad man har för budget...

• Leylani

Kommer inte betala nånting där, tajt budget så jag och tärnan tänkte hjälpas åt att sy upp våra klänningar :)

• halstabletten

Min tärna ska ha min gamla balklänning har jag tänkt. Buketten kommer vi nog att betala, och frisyr och makeup vet jag inte. Jag har inte ens bestämt om jag själv ska gå till frisör ännu. Men det är inte osannolikt att jag kommer att fixa tärnans hår själv.

• Fru Calice

Kan ju tillägga att även vi betalade buketterna, glömde skriva det ovan...

Svar på tråden Betala tärnans klänning, hår och make up?