Bästa hårinpackningen för torrt hår?
Bästa hårinpackningen för torrt hår!!
Har ni några bra tips?
Bästa hårinpackningen för torrt hår!!
Har ni några bra tips?
Jag har mycket torrt, tjockt hår som har slingats och färgats i otaliga omgångar. Dessutom har jag ett självfall som heter duga och detta resulterar inte i något annat än trassel och svintoliknande materia.
De inpackningar som är duktiga nog att råda bot på detta är enligt mig:
Redken Clear moisture; en silvergrå burk, dyr man dryg och den innehåller mycket.
Kerastase Masquintense; sover med denna och en duschmössa och håret är i princip återställt när jag vaknar. Jag har den varianten för tjockt hår.
Kanske något du kan testa?
Hej hej!
Jag använder en spray inpackning som ja har köpt hos min frisör som är jätte bra. Magic Bullet heter den. En Lanza produkt rätt dyr men dryg eft som man bara sprayar eft nytvättat hår. Jag måste ha extremt bra produkter till mitt hår/hud då jag är murare å murbruksdamm är döden för hår/hud. Som kompliment för glansens skull använder jag en hårkräm fråm Matrix som heter gT GlowTrix.
Hoppas de kan passa dig. ;)
Jag säger också Kerastase Masquintense, absolut en av de bästa. Nu använder jag dock L'Oreal Intense Repair masque, också mycket bra!
Mitt hår är tjockt och blir lätt torrt och den bästa inpackningen för mej är WellaSPs hydro inpackning!
Den där Kerastase Masquintense kostar 163 kr på Lookfantastic, 214 kr med frakt! Vad kostar den här hemma i Sverige??
En sista fråga bara!
Jag som har så torrt hår, vilket Kerastase schampo och balsam passar mig då?
Är det den oranga serien eller?
Om du har riktigt torrt hår så ska du
använda Bain Satin shampoo nr 3.
Det är det som jag använder och är
verkligen bra, man känner verkligen
resultatet och håret suckar av lycka.
Det finns 3 styrkor där 3 är för mest
torrt och skadat hår. Flaskorna är typ
gula med orange kork.
jag har nr 2 och den fungerar alldeles utmärkt. jag har sönderblonderat hår. men nästa gång ska jag prova nr 3 mest för att se om ännu mer fukt gör ännu större underverk. men som sagt, fantastisk serie som jag älskar!
Tack så jättemycket för alla svar!
Nej, jag måste fråga lite mer också!
Jag sitter och ska beställa ifrån lookfatastic och har hittat shampot nr 3, men vilket balsam ska man ha till då??
Inpackningen Kerastase Masquintense finns ju i 2 olika versioner, viken ska man ta av den då? Fins eller Epais
jag använder epais nr 2, en fantastisk inpackning som jag lämnar kvar över natten och sköljer ur på morgonen.
Det finns 2 inpackningar som båda är
Masquintense för torrt hår.
Skillnaden ligger i att den ena är
för tjockt hår och den andra för
tunnare hår. Så om du har tjockt
hår tar du den för tjockt o viceversa.
Jag är otrogen och använder balsam
som inte är från Kerastase utan från
Redken, har fortfarande inte gjort'slut på min All soft. Men kila ner till en frissa
som har Kerastase och fråga, annars
finns ju även deras hemsida.
www.kerastase.com
Lycka till
Jag tror inte masquintense kostar så mkt mer än 200 här hemma? Märkligt att den kostar så mkt på lookfantastic som alla påstår ska vara så billigt, jag funderar t om på om det inte blir dyrare där?
Nu har jag kollat lite på nätet då jag vill minnas att min masquintense kostade under 200 och det tycks stämma. På Bellbox kostar den 184 kr och de brukar ligga i samma prisklass som frisörerna. För 269 kr får man en burk på 500 ml ochd et var ju väldigt billigt, men jag tror Bellbox har frakt på 80 kr.
Så i detta fallet är lookfantastic dyrare än här om inte 200 kr gäller för 500 ml och inte 150 ml
Jaha, elektra, slarvläste ditt inlägg, det tycks hursomhelst bli dyrare att BARA beställa den ifrån lookfantastic, OM den inte innehåller 500 ml
Tack Philosophia & Modestie!
Inpackningen ifrån lookfantastic innehöll 150 ml, då lönar det sig ju inte att beställa den!!
Jag hann ju inte skriva att Masquintense är ju dock superbra Finns för tjockt och tunt hår, ta det som passar din hårtyp bäst. Jag har tjockt hår och har tagit den för kraftigt/tjockt hår. Även bain satin schampona som finns i 3 styrkor är bra.
Tycker även sprayinpackningen verkar i intressant. Det som ligger kvar i håret jobbar ju längre tid sa s och borde kunna "bygga upp" håret effektivt, de andra sköljer man ju ur efter några minuter
Nu har jag Loréals ifrån frisören, minns inte vad det heter, burk med grått lock iaf också otroligt bra och drygt.
sprayinpackningen jag åsyftade var den ifrpn Lanza någon skev om.
Ja, den var ifrån Lanza! Magic Bullet hette den...
hej jag har aldrig hittat en hårinpackning som gjort underverk, men jag hade också snustorrrt hår och jag vill bara tipsa om Doves shampo och balsam för torrt hår :D
har gjort mycket skillnad faktiskt....tricket var att ta en massa balsam och inte skölja ut allt balsamet, bara lämna så mycket att håret inte känns fett och kladdigt efteråt.
Så nu börjar håret mitt långsamt bli normalt igen :D :D(..o himmelska lycka!)
Men testa det ni som vill, det kostar ju så lite att bara prova:)
kramar