Bach- Air
Vad handlar det stycket om?
Vad handlar det stycket om?
Luft :D;)
Hur menar du handlar? Det är ett klassiskt stycke så det har ingen text eller så... Det är vanligt på begravningar men används emellanåt även på bröllop. Personligen tänker jag ALLTID på BeppeWolgers i säng med alla sina dockor *garv*
Nja, alltså jag har ju kopplat att det är ett klassiskt stycke, och alltså att det inte finns en text. Men det måste väl finnas någon tanke bakom noterna..? Eller jag kanske svamlar....! Tycker den är så vacker, men vill inte ha den på bröllopet om den handlar om typ olycklig kärlek. Om ni förstår vad jag menar.....!? :)
Jadu, det är det väl ingen som vet? Han är ju rädd död Bach.
"Air" är en beteckning för ett visst sorts musikstycke, precis som det finns overtyrer och adagios e t c. Så det är bara en beteckning på ett sådant sorts stycke som Bach komponerat (det finns alltså "airer" av andra kompositörer också) och det handlar inte om något särskilt.
Bach "Air" brukar mest användas på begravingar. Men eftersom så många förknippar den med Beppes godnattstund används den även på barndop. Tala med din ptäst/kantor!
Sanasol
Så sant.
Ettolrach
Tack, precis ett sådant svar jag var ute efter! Nu är jag mycket klokare! :)
MrsLindgren
Har nu förstått att den förknippas med begravningar, och den stämningen vill jag ju inte ha. Det får bli något annat. Tack för svar!
Vi hade den vid vårt bröllop, som musik mitt i. Den är jättevacker tycker jag.
Fiafria?
Hur menar du med mitt i? Hade ni den istället för en psalm typ? Vad gjorde ni under tiden? Alltså, när det är en psalm så sjunger ju alla...
Tycker oxå att den är hur fin som helst! :)