• dinaandetag

Bästa p-piller?

Hej!

Har ni något tips om det bästa/ sämsta p-pillerna ni provat? Ska nämligen byta från Trinovum 28 som jag haft i ca. ett och ett halvt år. Som sagt så vill jag även ha negativa "resultat" av p-pillren. (Ej minipiller)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bästa p-piller?
  • Sanasol

Åt först Follimin 28, det fungerade dåligt på mig då jag fick mkt humörsvängningar och annat elände. Mensen blev oregelbunden och jag mådde väldigt dåligt. Sedan bytte jag till Yasmin 28, av dem har jag aldrig haft en enda negativ biverkning. Däremot har jag mått bättre än innan och har full koll på mensen...

• dinaandetag

Tänkte först också börja äta yasmin 28 men jag har hört så himla mycket negativt av dem. Funderar fortfarande om man kanske skulle testa dem ändå.

Fler förslag?

• Ehliana

jag hade follimin 21 innan och det funkade jättebra på mig förutom att jag är glömsk så jga satte in en p-stav istället ..*och är jättenöjd*

• soffan80

Jag har mått dåligt av alla mina ppiller, har haft 3 olika sorter, nu har bytt till min fjärde, cerazette , har haft mens i 17 dagar min barnmorska sa att mensen skulle minska ... så jag är i valet och kvalet vad jag ska göra !

• Ei saa peitää

Jag har bara provat två stycken. Det första var Trinovum och det passade mig inte alls. Fick jätteont i brösten och mellanblödningar. Med Desolett försvann allt det och mensen kommer och går precis som den ska. Inga biverkningar alls vad jag vet förutom lite finnar på rumpan.

• Imperia

Har ätit Trinovum och Yasmin.
    Trinovum gjorde mig deprimerad(och då menar jag en riktig depression,och inte bara nedstämd)och allmänt psykiskt instabil. Ingen höjdare alls som ni säkert förstår. Motvilligt provade jag sedan Yamsin som till en början funkade bra. Bättre hy, finare hår, gick ned i vikt, större bröst etc. Dock sköra slemhinnor, noll sexlust och slutligen vart jag super känslig och bar abökade mest hela tiden.

Så jag antar att min kropp inte gillar hormoner helt enkelt och kör numera hormonfritt.
    Men jag har hört mycket gott om Yasmin och skulel nog kunna rekommendera dom även fast dom inte riktigt passade mig.
    Men så måste man ju tänka på att biverkningar är extremt individuellt.

Hoppas du hittar något som passar dig.

• Imperia

"superkänslig" och "bara bölade" ska det naturligtvis stå.
    Kan tillägga att jag även hade problem med illamående och huvudvärk i början med Yasmin men att det sedan gav med sig.

• vit_lilja

Hej!

Jag har Yasmine och jag har aldrig haft några bivärkningar alls med dem. Jag har haft dem i 3 år nu. Tidigare använde jag Diane som också är ett acnepreparat.
    Mina humörsvängningar försvann när jag började ta Yasmine.
    Min mens blev kortare (ca 3 dagar) och jag använder bara den minsta tampongen som finns.
    Den ökade aptiten som vissa p-piller för med sig kände jag inte med Yasmine, vilket är ganska skönt ifall man har svårt att hålla sig ifrån småätandet.
    Bara plus med Yasmine alltså!
    Lycka till med att välja då!

Kram

• dinaandetag

Tack för alla tips hitills!

Hoppas på ännu fler :)

Svar på tråden Bästa p-piller?