• Minigris

Fel att köpa ring på guldfynd?

Har läst att det är en del som säger att ringarna på Guldfynd och Albrekts är av dålig kvalite, är det verkligen så?

Är det bättre att köpa ring på Smycka eller en annan guldsmedaffär?

• Svar på tråden Fel att köpa ring på guldfynd?
  • Sanasol

Beror väl helt på vilket märke ringarna har, är det t ex Schalins som säljs på guldfynd är det bra! Vi har ringar från dem själva, jättefina!

Däremot så har albrekts guld dålig kvalitet på stenarna. Schalins använder diamater med kvaliteten W/SI och W/VS vilket är ganska bra, smycka däremot sägs ha väldigt hög kvalittet i sina stenar!

• Tiger72

Guldfynd, Albrektsguld och Hallbergsguld är samma ägare.

som sanasol skriver så är ju Schalins en av de större inom förlovnings- och vigselringar.

• chili32

Jag har hört att Hallbergs, Albrekts och Guld Fynd har samma ägare. Jag har köpt min vigselring från Hallbergs och den har W/SI. Kanon fin ring till ett kanon pris. Jätte nöjd! Jag har fått den värderad till ett mycket högre pris hos en guldsmed. Så tror det beror på vad du köper. Det behöver inte alls vara så. Om du får intyg så är det nog ingen fara.

• chili32

Såg att Tiger72 och jag skrev samtidigt om samma sak

• Minigris

Det jag har hört är att stenarna faller ut ur sina fattningar.....det är alltså deras egna ringar detta ska ha gällt.

• Sanasol

Trots att de har samma ägare säljer de inte exakt samma smycken!

• okt2006

Jag vill tipsa om guldgruvan.se som också säljer Schalins ringar till mycket bättre pris. Den ring som jag vill ha kostar 3000 hus Guldfynd och 2000 hos guldgruvan. Då tillkommer förstås också frakt som jag inte vet hur mycket den är på.

• Sanasol

Vi beställde våra ringar på guldgruvan, betalade 3995 för min ring, ord pris ca 5600kr och hans 1895kr , ord pris 3300kr. Frakten är på 89 kr.

• Skidbrud (gift)

Jag tycker absolut inte att det är något fel att handla ringar där! De har ju allt från sina egna ringar till Engelbert! Se bara till att undersöka de ordentligt så det inte är något fel på dom. Men det ska man ju göra vart man än köper dom! Har sett jättefina ringar på alla tre affärerna till mycket bra pris så jag kan absolut tänka mig att köpa där!

• chili32

Jag har varit på alla 3 och konstaterade att Hallbergs har finare ringar. Kvaliten känns bättre. Fick en ring för 5500 i vitguld som ger ett gediget intryck. Och stenarna är total 0,36 carat 10 st princessslipade. Alla guldsmeder som jag har varit på för att fixa en matchande förlovningsring tyckte att det var ett fynd. Så som sagt beror på vad du köper. Sedan vet jag inte om de faller ihop hos Guldfynd. Men har svårt att tro jag har haft en annan ring från Guldfynd som har varit med i 15 år och inget har hänt.

Men annars tycker jag Hellkes, Guldgruvan och Smycka har fina ringar till jätte bra priser.

Sedan behöver inte det vara dyrare att lämna in hos en guldsmed. Hittade en guldsmed i västerås med kanon priser men det gjorde jag efter att jag hade köpt min ring. De priserna fanns inte i Stockholm.

Svar på tråden Fel att köpa ring på guldfynd?