• sandella

    Linköpingsfruar

    Ja, God Jul allihopa. Vi har varit i Skåne hos mina svärföräldrar hela julhelgen och kom hem idag. "Lilla julafton" firade vi med min familj redan förra helgen.

    Skönt med några dagar ledigt, vi börjar arbeta först på måndag igen.

    Kram till Er alla, och önskningar om ett fantastiskt gott nytt år - nu när bröllopsplanerna ligger i det förflutna kanske andra spännande projekt är på gång...

    /Sandella

  • sandella

    Calice:

    Jag hade ingen aning om att ... kan avslöja så mycket

    Men ja, vårt nya projekt är en liten bebis som väntas komma i maj
    Det känns spännande och läskigt på samma gång - känner man sig någonsin redo? Hur som helst så är vi överlyckliga!!

    /Sandella

  • sandella

    Som sagt, tänk att ... kan avslöja så mycket
    Tack för alla gratulationer, det värmer verkligen.

    Jag har mått hur bra som helst hela tiden (är nu i 5:e månaden) och har tränat som vanligt 3-4 gånger veckan fram till jul.
    Ska jag beklaga mig över något så är det att jag förra veckan började känna av smärtor i nedre delen av ryggen - vilket antagligen är foglossning (helt normalt). Det har förbättrats betydligt och jag hoppas att det ska försvinna lika fort som det kom.

    Na76: vi kommer inte att ta reda på vad bebisen har för kön, det får bli vad det blir - bara det blir friskt!

    /Sandella

  • sandella

    Marfa; stort GRATTIS till barnet som är på väg!! Jag är sååå glad för Er skull

    Själv börjar jag förstå vad som är på G nu De senaste 2 veckorna har magen börjat växa - och det rejält. Nu är det mammabyxor som gäller, något annat är inte möjligt att knäppa över magen.
    Tack för gratulationen Tessan05

    Kul med alla resor som planeras under året! USA för hela slanten verkar det som. Vi arbetade på kontrakt i Dublin ett tag och det var helkul. Några resor blir det inte för oss framöver - men Söderköping eller Bosses låter som en jättebra idé en träff innan sommaren vore väl kul också? det är såå långt till i sommar och dessutom har jag ju en liten bebis då och kasnke sitter hemma i soffan i chocktillstånd, oförmögen att ta mig någonstans

    Kram!
    Sandella

  • sandella

    Jätteroligt om vi kan träffas i mars
    Vi har alldeles för mycket inplanerat under januari och februari, där vi ska fara och flänga runt Sverige hela tiden (känns det som). Därför tänker jag hålla mars och senare relativt oplanerat så att man får chansen att varva ner/slappna av och fokusera på vad som komma skall - gå in i någon sorts inre harmoni helt enkelt
    En träff med Er låter som en perfekt tillställning under denna "lugnare" period!

    Helgerna i mars är: 4-5, 11-12, 18-19 och 25-26.

    Jag kan inte helgen 25-26 men de andra passar mig bra.

    Marfa: trist att det började strula med Ert hus-bygge, men skönt att Ni ser andra möjligheter som öppnar sig pga detta.

    /Sandella

  • sandella

    Hallå där

    Det kanske är dags att väcka upp den här tråden igen eftersom vår nästa träff närmar sig.

    Har jag förstått det hela rätt, att vi träffas lördagen 4/3 runt 14-tiden? Det passar mig i alla fall.

    Hur är det med Er alla annars? Jag är såå glad över att äntligen ha lagt den mest hektiska tiden bakom mig. Nu ska jag försöka att inte planera in så mycket saker utan försöka ta det lugnare.

    Kram!
    /Sandella

  • sandella

    Jag kan ta vår bil, så där finns plats för den/de som vill åka med - inga problem.

    Marfa; jag är skyldig Dig en skjuts sedan förra träffen

    /Sandella

  • sandella

    Hej!

    Ja, vad roligt det ska bli att träffas igen

    Na76; vad tervligt att Du tänker bjuda på tacos Det mesta i tillbehörsväg slinker ner, så inget speciellt/extra å mina vägnar.

    Som sagt, i min bil finns det plats. Jag räknar med att Calice åker med mig och eventuellt (förhoppningsvis!) Marfa.
    Ni bor ju båda ganska nära mig så jag kan svänga förbi Er, men vi kan ju bestämma exakt tid och plats senare.

    Tessan05; vågar inte svara på det där med bilbarnstol, det verkar vara en vetenskap om vilken bilbarnstol som passar i vilken bil... Vi har en Passat om det ger en hint.

    Calice; när vi kom hem tyckte vi att filmen var en 3:a av 5 möjliga poäng. Fantasy är egentligen inte riktigt min grej men Anders ville gärna se Narnia. Han har minnen från den när han var liten och det har inte jag, så det kanske spelade in i min något negativa attityd .
    Hur som helst så tyckte jag också att det var en vuxenfilm.

    Kram! Sandella

  • sandella

    Calice; han är helgarderad för han minns både en teknad version och en spelfilm

    /Sandella

  • sandella

    Hej!

    Na76; jag fick vägbeskrivningen av Din man idag, så nu hittar jag utan problem. Vill bara dubbelkolla om vi skulle träffas vid Fornåsakorset eller vid busshållsplatsen (Gunnarslund tror jag den hette)?

    Marfa; vad roligt att Du också kan komma i helgen

    Tessan05; jag tror inte att vi ska ha extremt korta bilbälten, men helt säker ur ett bilbarnstols-perspektiv är jag ju inte direkt... Jag skickar över en vägbeskrivning till Din mailadress i morgon 28/2, ifall Ni kommer förbi.

    Jag gissar att jag borde åka hemifrån vid 13:20 för att hämta upp Marfa och Calice och sedan hinna ut till Na76 till 14:00.

    Det ska bli jättekul att ses!

    /Sandella

  • sandella

    Na76: Då träffas vi vid 14-tiden på busshållsplatsen. Hur lång tid ska vi räkna med att bilresan tar ungefär?

    Calice; jag minns inte exakt vilket hus Du bodde i så kan Du gå bort till Med Mera så hämtar jag Dig där.

    Marfa; Statoilmacken går bra för min del.

    Tessan05; jag har skickat ett mail till Dig idag

    Jag återkommer närmare helgen med i vilken ordning Ni hämtas upp, och undefär vid vilken tid!

    Kram!
    /Sandella

  • sandella

    Hej!

    Calice; ja det låter bra. Jag och Marfa hämtar upp Dig 13.40 vid Med Mera.

    Marfa; jag hämtar upp Dig först vid Statoilmacken. Ska vi säga 13.35, så hinner vi lagom bort till Calice efteråt.

    Tessan räknar med att hon åker med sin man. Kanske åker hon med oss tillbaka i stället.

    Åh vad det ska bli roligt att träffa Er!!

    /Sandella

    PS: På lördag har jag varit Fru Johansson i 9 månader

  • sandella

    Tack för en jättetrevlig träff igår

    Na76; extra tack till Dig (och maken) som bjöd hem oss på goda tacos i Ert nya och superfina hus!

    /Sandella

Svar på tråden Linköpingsfruar