vintervigsel
Maria på Blomsterdraken är en jätteduktig florist och jag vet att hon lägger ner mycket energi på minsta detalj i buketterna. Ta bara en titt på handtagen till exempel! Så jag kan med en gång säga att hon inte är billig, men å andra sidan blir man garanterat supernöjd med hennes arbete.
Denna bukett torde gå på minst 2000 kr om jag får gissa. Och det är en armbukett, så den ska ligga på armen.
Orkidéer på snitt är inte billiga direkt. Det kan ofta vara billigare (och bättre kvalitetsmässigt) att slakta krukorkidéer än att köpa in brudorkidéer på snitt!
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
När min floristväninna Åsa skulle göra en brudbukett i somras med en massa snittorkidéer i, var de av usel kvalitet och dessutom hade de ett sånt hutlöst inköpspris, att utpriset hade blivit 60 kr/blomklocka! Det var bara att använda upp butikens vackraste krukorkidéer (249 kr/kruka), eftersom snitten var sladdrig och aldrig hade hållit över bröllopsdagen...
Så här fin blev buketten i alla fall. Fast på denna bild hänger det fortfarande kvar två stora helvita, sladdriga klockor, som ersattes efter fotograferingen www.svartbrud.se/images/Blom/Blom_Amaryllis_Asa03a.jpg