• Jenny-Ann

bukett med orkidé

Någon som har bilder på bukett med okidér?
    Skulle vilja se bilder på både brudbukett och tärnbukett. Vill själv ha en enkel hängande bukett med brudorkidé men inte hittat några bilder på det. Vore härligt med lite inspiration! (allt av intesse)

• Svar på tråden bukett med orkidé
  • Peppina

Har massor av bilder som jag fått från "svart brud". Kan maila dem om du lämnar mailadress.

• junibrud2006

Jag kommer själv ha en bukett med vita orkidéer, eventuellt mörkare lila orkidéer, limefärgade rosor, grönt och doftranka som slingrar ner i backen. En ganska smal och lång droppe på ett ungefär.

Hittade en snygg på www.svartbrud.se med orkideer. Blommor sid fyra tredje raden. Finns även en del snyggt hos Benrzons blommor, www.bernzonsblommor.nu

• junibrud2006

Ååh, vad kul! Den är verkligen fin. Min ska göras hos Blomsterdraken i Västerås. Titta gärna in på deras hemsida också, www.blomsterdraken.se

• junibrud2006

Men titta, din bild var ju från Blomsterdraken... Vilken liten värld!

• Peppina

Mail på väg :)

f.d. Svart brud: Hoppas det är OK att jag vidarebefordrar alla bilder jag fick av dig :)

• f.d. Svart brud

Peppina

Det är heeelt OK att du gör jobbet åt mig! :D

• f.d. Svart brud

vintervigsel
    Maria på Blomsterdraken är en jätteduktig florist och jag vet att hon lägger ner mycket energi på minsta detalj i buketterna. Ta bara en titt på handtagen till exempel! Så jag kan med en gång säga att hon inte är billig, men å andra sidan blir man garanterat supernöjd med hennes arbete.

Denna bukett torde gå på minst 2000 kr om jag får gissa. Och det är en armbukett, så den ska ligga på armen.

Orkidéer på snitt är inte billiga direkt. Det kan ofta vara billigare (och bättre kvalitetsmässigt) att slakta krukorkidéer än att köpa in brudorkidéer på snitt!

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

När min floristväninna Åsa skulle göra en brudbukett i somras med en massa snittorkidéer i, var de av usel kvalitet och dessutom hade de ett sånt hutlöst inköpspris, att utpriset hade blivit 60 kr/blomklocka! Det var bara att använda upp butikens vackraste krukorkidéer (249 kr/kruka), eftersom snitten var sladdrig och aldrig hade hållit över bröllopsdagen...

Så här fin blev buketten i alla fall. Fast på denna bild hänger det fortfarande kvar två stora helvita, sladdriga klockor, som ersattes efter fotograferingen www.svartbrud.se/images/Blom/Blom_Amaryllis_Asa03a.jpg

• f.d. Svart brud

Har tittat i tråden, men fattar inte vilken fråga du menar?!

• vintervigsel

det var väl mest en massa småfunderingar.. är villrådig och behöver lite smakråd!

• f.d. Svart brud

Vintervigsel

Shoot, vad undrar du?

• junibrud2006

Jag ska få min bukett gjord av Maria på Blomsterdraken. Hon är verkligen duktig och inte så dyr som man kanske kan tro. Jag har bara positivt att säga än så länge och ser fram emot min bukett!!!

Svar på tråden bukett med orkidé