• elin85

Brazilian wax

e d nagon som vet nagonstans man kan kopa ett eget brazilian wax kit eller nagot annat som tar bort "allt" har i det omradet? Garna sa smartfritt som mojligt...

• Svar på tråden Brazilian wax
  • rocketqueen

Brazilian wax finns på Kicks.

• SimbaBimba

sorry men det finns inget smärtfritt sätt att ta bort hår med vax. Brazilian wax finns att köpa även på Åhlens..men jag tyckte inte alls att den var bra, bortslängda pengar. Det bästa sättet är att gå till en salong. Det går fort och gör därför mindre ont. Lycka till! (erfaren i området efter 15 års regelbunden vaxning!)

• elin85

Tack båda två för tipsen, jag köpte brazilian wax på Åhlens och får hoppas att det går ok, för jag tycker det e för genant att gå på salong (och för dyrt) även om det säkert är bättre. Hoppas att detta funkar...

• rocketqueen

Jag tycker att det går utmärkt att vaxa hemma! Håren behöver inte vara så långa, tänk på det, och att verkligen dra i rätt riktning (annars kan man få som blåmärken och/eller att det blöder lite). Hoppas att det går bra!

• Thompas fru

simbabimba:
    har du mindre hårväxt nu? eller växer de som innan man vaxade?
    Funderar på att pröva...

• Meddelande borttaget
  • rocketqueen

Ja, mot hårets riktning och längs med huden.
    _____________ vaxet dras denna riktning
    fot)-----------
    -----------

• rocketqueen

Haha! Jag som hade gjort en sådan bra bild ;), men mellanslagen ville visst inte funka riktigt! Um...hoppas du förstår! :D

• Meddelande borttaget
  • rocketqueen

Ja, precis så menar jag (att man böjer bakåt längs med huden)! Så mycket böjt som möjligt, man får inte dra "uppåt-utåt".

• SimbaBimba

Thompas fru: visst har min hårväxt minskat, på vissa ställen växer nästan ingenting. Det är så mycket skönare än att raka, klarar inte av det där stixiga du vet...prova och känn efter. Jag kan inte tänka mig annat även om det inte är direkt det skönaste jag vet;) men det går så fort! God Jul!

• elin85

En annan fråga:
    Hur lång tid innan 'dagen' bör man göra det? Jag är rädd att jag gör det för nära i tid och att jag komer vara helt rödflammig och irriterad, men jag vill heller inte att det ska hinna växa ut..

• Lina & Gustav

Jag brukar vaxa 2-3 dagar innan jag vill "vara fin", eller vad man ska säga. Om jag ska på semester tec. så vaxar jag 2-3 dagar innan. Så att eventuellt irritation hinner lägga sig.

• rocketqueen

Tips: Aloe Vera-gel är suveränt att stryka på tycker jag, rodnaden försvinner såå fort!

• Agustibrud

Hade varit häftigt att testa. Men hörrni, två frågor:

Även när jag bara rakar bikinilinje (med vass hyvel) får jag massor av röda plitor, skulle inte detta bara bli värra vid en vaxning?

Blir det inte sticksigt och kliigt när det växer ut igen?

• jakthustru

julies kosmetik är vad jag vet det enda stället i malmö som gör det, men vi gav en kompis det på möhippan och julie som gjorde det var mycket otrevlig och förklarade inget överhuvudtaget och tyckte bara att hon var löjlig som var rädd, men herre gud hon fattade ju noll. och vi som trodde det skulle bli en rolig grej. taskig, men sen var vi snälla resten av dagen/kvällen =)

• Vilda_

Jag undrar oxå över röda plitor. Aloe Vera funkar när jag rakar mig men i somras var jag på salong och vaxade benen. De var jättefina i tre dar, sen råg jag ut som om jag fått röda hund, hela benen var rödprickiga. Vill inte att det ska bli samma down there!

• Lemice

Julies kosmetik.. dær brukar jag gå...
    Kan hålla med att Julie ær lite "speciell" men dæremot ær hennes dotter ngn jag kan rekomendera...

Inga røda plitor før min del med vaxning...

Lycka till

Svar på tråden Brazilian wax