• sweet saint

fantasibröllop

Hejsan!

Jag är lite nyfiken på, OM ni kunde planera erat bröllop PRECIS som ni själva vill, utan några förbindelser till släckt, pengar, tid, väder, kläder... ja allt
    Hur skulle erat drömbröllop se ut då??

För mig skulle det vara ett midnattsbröllop, en varm sommar natt vid vatten. Det skulle vara totalt vindstilla och en massa ljus överallt. Någon som spelar panflöjt i bakgrunden, och de enda som skulle närvara är två av våra närmsta vänner. Klänningen skulle vara en vit med massor av underbart tunnt tyg, som bara smeker huden... mmmmmm

• Svar på tråden fantasibröllop
  • yrvädret

Hmm, jag planerar nog redan det drömbröllop jag vill ha.... Skulle inte nöja mig med mindre....

• sinan

Mitt drömbröllop skulle vara att resa bort till något härligt exotiskt resmål, bara jag och min sambo. Och sen gifta oss på stranden, enkelt och vackert. Skulle önska att bröllopet var något intimt bara mellan oss två.

Så ser min dröm ut, men jag har förstått att det är väldigt viktigt för min sambo att vi gifter oss hemma i Sverige inför släkt och vänner. Så det blir troligen ett traditionellt kyrkobröllop med en stor fest efteråt.

• jocelyn

Skulle nog helst slippa behöva tänka på pengar och bara välja exakt det jag vill.

• sweet saint

ja.. allt i verkligheten måste ju funka.. då är det härligt att ibland drömma sig bort till sin egen lilla fantasi...
    Min som i min... jag vill ju ha en liten fest också, så då blir det ju väldigt svårt att ha det så.. sen kan ju vädergudarna spela ett spratt med en...

• sweet saint

men Jocelyn...
    Vad skulle du då satsa på..
    massor av blommor eller klänningen, eller vaaaaaad??

• Blivande Fru!

Jag skulle byta klänning hela tiden

• sweet saint

Ja.. hur 17 ska man kunna välja??????
  • Kirk

Sinan:

Din bröllopsdröm är vekligen vacker!

Trots att jag kan förstå er som vill ha bröllopet litet och i avskildhet, så skulle jag själv inte kunna låta bli att bjuda in folk till högtidligheten.
    Det är ju en så stor dag, och dessutom - har jag lagt ner massor med tid (och slant) på en ursnygg klänning och maken ser otroligt tjusig ut i sin frockcoat eller vad det blir, så nog vill jag att många ska få se resultatet.

Lite småexhibitionistiskt, sådär ;)

• Hemligt ( fast inte längre)

ÅÅÅ jag måste få berätta.
    Vi hade planerat att gifta oss till sommaren, kyrka, fest m.m. och planeringen var i full gång. Så för ett par veckor sedan så satt vi och pratade och det kom då fram att min sambo helst inte ville gifta sig i kyrkan, men varför har du inte sagt det då svarade jag givetvis. Jag trodde det var så jätte viktigt för dig fick jag till svar. Och med det så lossnade allt och vi pratade verkligen igenom precis allt och kom fram till att vi struntar i allt det här. Så nu har vi bokat vigselförrättare och ett helgpaket på ett värdshus på Orust. Vigself. kommer till värdshuset och vi kommer vigas vid havet den 14/1-06 om det inte är snöstorm vill säga Närvarande kommer endast våra vittnen vara och de åker hem efter vigseln och kvar är bara en lycklig fru som får tillbringa kvällen ensam med sin älskade man.
    Underbart att få sitt drömbröllop...

• jocelyn

Helt klart klänningen...har sett en som jag gillar men den kostar 20 000 + och det är inget jag anser mig ha råd med. Jag tänker försöka få en kopia uppsydd men nog vore det härligt att få originalet.

• sweet saint

hemligt:

Kul att ni far erat drombrollop och att ni tog det beslutet!!!
    Later underbart!!!!

Jocelyn:
    Ja... att lagga ut 20000 pa en klanning passar inte heller varan ekonomi... Det ar synd att det ska vara sa for de som verkligen vill ha dyra, FINA klanningar!!!!

Sjalv vill jag ha en enkel klanning da det passar min personlighet och det brollop som vi ska ha..

Min drom kan jag inte fa da vadret spelar in och jag vill ha en fest faktiskt efterat.. Men vi har lost det pa det mest perfekt satt anda!!

MER FANTASIER!!!!!!

• msbine

Drömmen hade varit att få ta med hela familjen och alla vännerna och gifta oss på stranden nedanför byn som ligger en bit norr om Khao Lak i Thailand... Har så många minnen därifrån och det hade varit underbart att få dela det med alla nära och kära...
    Men nu har vi halva sambons familj som e flygrädda, så det får bli ett vitt kyrkobröllop hemma i sverige :)

• Gemma

Exakt som det var... men en hel vecka istället för två dagar.

• frostybride

Oj, såna tankar är roliga

Nu har jag och maken haft vårat underbara bröllop men att fantisera kan man ju gära iaf!

Mitt drömbröllop skulle nog vara där vi själva gifte oss, på Tjolöholms slott mitt i vintern.

Fast sif skulle vi haft ett större bröllop med fest i dagarna 3
    Börjat fredagen med att ta emot alla gäster till After noon tea i Storstugan med sprakande öppen spis och bjuda på massa godsaker.
    Bara umgås!
    För att spela på temat om när slottet byggdes så skulle jag ha haft en klänning inspirerad från 1900-talets början att hälsa gästerna välkomna i.

Senare på kvällen så skulle vi åkt in till Göteborg alla där vi hade chartrat en Paddanbåt för oss och vårat sällskap att ta oss ut till Liseberg och gått på julmarknaden.

Självklart hade vi bokat hotellrum till alla våra gäster inne i Göteborg.

På lördagsmorgonen så skulle vi alla ha samlats i hotellets matsal för en gemensam frukost.
    Efter detta så hade var och en av gästerna varit fria att göra vad de ville.

Jag och mina tärnor skulle åkt iväg och hämtat brudbuketten och tärnbuketterna och sedan så vi tillbringat resten av dagen på ett mysigt SPA där vi hade fått mysiga behandlingar och gjort oss fina och fått håret uppsatt.
    Maken hade fått sovmorgon för att sedan göra sig iordning på hotellrummet.

Sedan möts vi upp på slottet och tar bilder med fotografen (som varit med oss ända från morgonen) tills det skymmer och är dags att åka med häst och vagn bort till kyrkan där våra gäster fått gå in i kyrkan som skulle varit fylld av levande ljus och massa fina blommor.

Min bröllopsklänning skulle jag tillsammans med en duktig sömmerska varit med och fått designa lite själv

Vi hade hyrt en kyrkokör som hade sjungt något vackert och stämningsfullt åt oss när vi skrider in i kyrkan.
    Och sedan sången "Joy to the world" när vi sedan skrider ut igen.

Ute på kyrkbacken så skulle vi ha dekorerat med massor av granris så att det hade blivit lite som "röda mattan", om man säger så, åt oss och våra gäster.
    Gästerna skulle fått blomblad som de kunde fått kasta om de velat.

Sedan så stiger jag och maken i en stor vagn dragen av hästar, mina tärnor samt min pappa och makens föräldrar hade sedan fått stiga in i en lite mindre vagn och resten av gästerna hade vi hyrt stora, öppna vagnar till (såna där som man kan sitta rätt många på) som hade prytts med granris och facklor samt stora tjocka filtar att värma sig med och sedan fått åka till slottet där bröllopsmiddagen ska hållas!

Vi, brudparet åker först med våran vagn svänger av en annan väg så vi får en liten längre och mysig rundtur så vi kommer sist in till festsalen.
    Sitter där bak med fårfällar för att hålla oss varma och myser!

När gästerna kommer fram till slottet så blir de välkomna av några ur personalen som är klädda i tidsenliga kläder och bjuder gästerna på lite champagne.
    Vi kommer in strax efteråt och en stor champagneskål hålls för oss.

Ett gruppfoto avklaras ganska direkt före maten serveras.

Sedan serveras en underbar bröllopsmiddag!
    Denna hålls i matsalen och den som varit på Tjolöholm vet att i matsalen så finns en liten balkong gjord för att musiker ska kunna sitta där och underhålla och detta har vi självklart tagit vara på och hyrt i en stråkkvartett som kan spela lite för oss.

Efter desserten så har vi för att hålla stämningen vid liv i all hemlighet hyrt in en känd komiker som har lite standup för oss och våra gäster medan den levande musiken till dansen anordnas ute i den andra salen.

Sedan spelas det upp underbar , klassisk musik och vi får dansa första gången som man och fru.
    Och sedan är det dans och mingel som gäller för gästerna.

Senare på kvällen så serveras lite tårta och efter detta så har vi ordnat en nattrundvandring i slottet med en av deras guider, medan våra gäster gör detta så smiter vi iväg till våran efterlängtade bröllopssvit.
    Vi har sedan chartrat buss som tar gästerna tillbaka till hotellet i Göteborg (själva sover i Tjolöholms bröllopssvit).

På söndagen så är det sista dagen!

Vi serverar brunch i Storstugan och där har vi även klätt en gran och under denna har vi lagt paket, en liten present till var och en av gästerna inslaget vackert och på lite gammaldags vis.

Sedan så spenderar vi en lugn dag på hotell i Göteborg och dagen efter åker vi på bröllopsresa

Det hade nog varit mitt drömbröllop om vi hade varit helt oberoende av pengar och annat

• frostybride

..jo just det..på söndagens morgon så hade vi nog hyrt en häst och vagn igen som tagit oss lite på rundtur på slottsägorna efter frukosten och innan det varit dags att packa ihop och sedan ta emot gästerna inför brunchen

• snow

Mitt drömbröllop skulle varit ett riktigt äventyrsbröllop i dagarna 3 där vi stod för allt: resa, boende, mat för alla gäster. Hyra typ hela Sylarnas Fjällstation under icke-säsong och transportera upp alla gäster med hundspann. Vigseln skulle varit på en fjälltopp och sen skulle vi alla skidat ner med snygga telissvängar i pudersnön (inget bristande skare i min dröm )och sen en hejdundrande fest i skidkläderna inne på stationen.

Men å andra sidan - när får man möjlighet att vara en prinsessa med världens snyggaste frisyr och klänning annars... Är ju klädd i underställ och skidkläder större delen av min lediga tid på vintern, så det vore ju som vanligt.

När vi förkunnade att vi äntligen skulle gifta oss sa de flesta gästerna: "Oj, och vilket fjäll ska ni dra med oss upp på då?"

Svar på tråden fantasibröllop