Oj, såna tankar är roliga
Nu har jag och maken haft vårat underbara bröllop men att fantisera kan man ju gära iaf!
Mitt drömbröllop skulle nog vara där vi själva gifte oss, på Tjolöholms slott mitt i vintern.
Fast sif skulle vi haft ett större bröllop med fest i dagarna 3
Börjat fredagen med att ta emot alla gäster till After noon tea i Storstugan med sprakande öppen spis och bjuda på massa godsaker.
Bara umgås!
För att spela på temat om när slottet byggdes så skulle jag ha haft en klänning inspirerad från 1900-talets början att hälsa gästerna välkomna i.
Senare på kvällen så skulle vi åkt in till Göteborg alla där vi hade chartrat en Paddanbåt för oss och vårat sällskap att ta oss ut till Liseberg och gått på julmarknaden.
Självklart hade vi bokat hotellrum till alla våra gäster inne i Göteborg.
På lördagsmorgonen så skulle vi alla ha samlats i hotellets matsal för en gemensam frukost.
Efter detta så hade var och en av gästerna varit fria att göra vad de ville.
Jag och mina tärnor skulle åkt iväg och hämtat brudbuketten och tärnbuketterna och sedan så vi tillbringat resten av dagen på ett mysigt SPA där vi hade fått mysiga behandlingar och gjort oss fina och fått håret uppsatt.
Maken hade fått sovmorgon för att sedan göra sig iordning på hotellrummet.
Sedan möts vi upp på slottet och tar bilder med fotografen (som varit med oss ända från morgonen) tills det skymmer och är dags att åka med häst och vagn bort till kyrkan där våra gäster fått gå in i kyrkan som skulle varit fylld av levande ljus och massa fina blommor.
Min bröllopsklänning skulle jag tillsammans med en duktig sömmerska varit med och fått designa lite själv
Vi hade hyrt en kyrkokör som hade sjungt något vackert och stämningsfullt åt oss när vi skrider in i kyrkan.
Och sedan sången "Joy to the world" när vi sedan skrider ut igen.
Ute på kyrkbacken så skulle vi ha dekorerat med massor av granris så att det hade blivit lite som "röda mattan", om man säger så, åt oss och våra gäster.
Gästerna skulle fått blomblad som de kunde fått kasta om de velat.
Sedan så stiger jag och maken i en stor vagn dragen av hästar, mina tärnor samt min pappa och makens föräldrar hade sedan fått stiga in i en lite mindre vagn och resten av gästerna hade vi hyrt stora, öppna vagnar till (såna där som man kan sitta rätt många på) som hade prytts med granris och facklor samt stora tjocka filtar att värma sig med och sedan fått åka till slottet där bröllopsmiddagen ska hållas!
Vi, brudparet åker först med våran vagn svänger av en annan väg så vi får en liten längre och mysig rundtur så vi kommer sist in till festsalen.
Sitter där bak med fårfällar för att hålla oss varma och myser!
När gästerna kommer fram till slottet så blir de välkomna av några ur personalen som är klädda i tidsenliga kläder och bjuder gästerna på lite champagne.
Vi kommer in strax efteråt och en stor champagneskål hålls för oss.
Ett gruppfoto avklaras ganska direkt före maten serveras.
Sedan serveras en underbar bröllopsmiddag!
Denna hålls i matsalen och den som varit på Tjolöholm vet att i matsalen så finns en liten balkong gjord för att musiker ska kunna sitta där och underhålla och detta har vi självklart tagit vara på och hyrt i en stråkkvartett som kan spela lite för oss.
Efter desserten så har vi för att hålla stämningen vid liv i all hemlighet hyrt in en känd komiker som har lite standup för oss och våra gäster medan den levande musiken till dansen anordnas ute i den andra salen.
Sedan spelas det upp underbar , klassisk musik och vi får dansa första gången som man och fru.
Och sedan är det dans och mingel som gäller för gästerna.
Senare på kvällen så serveras lite tårta och efter detta så har vi ordnat en nattrundvandring i slottet med en av deras guider, medan våra gäster gör detta så smiter vi iväg till våran efterlängtade bröllopssvit.
Vi har sedan chartrat buss som tar gästerna tillbaka till hotellet i Göteborg (själva sover i Tjolöholms bröllopssvit).
På söndagen så är det sista dagen!
Vi serverar brunch i Storstugan och där har vi även klätt en gran och under denna har vi lagt paket, en liten present till var och en av gästerna inslaget vackert och på lite gammaldags vis.
Sedan så spenderar vi en lugn dag på hotell i Göteborg och dagen efter åker vi på bröllopsresa
Det hade nog varit mitt drömbröllop om vi hade varit helt oberoende av pengar och annat