• s*l
    Äldre 18 Dec 16:23
    8987 visningar
    10 svar
    10
    8987

    ska göra en bukplastik och undrar lite om era upplevelser

    Hej

    Ja då var det dax har äntligen bestämt mig det blir en stor bukplastik efter tre barn och 14 kg mindre hängde livet på en limpa. Har tränat åtit rätt gjort allt men inte fått bort magen och bristningar.
    Nu är jag nyfiken hur har det gått för er som har gjort eller hur går tankarna för er som ska göra en bukplastik?

  • Svar på tråden ska göra en bukplastik och undrar lite om era upplevelser
  • s*l
    Äldre 18 Dec 21:04
    #0

    Hej

    Jag måste erkänna att jag har också hört talas om människor som får bukplastik finansierat av landstinget men då kanske man måste gå via en psykolog först och sedan orka vänta en längre tid. Kön är lång. Oron är som vanligt vad händer om jag dör och annat galet. Som tur är har jag talat med en fantastisk kirurg och jag känner mig tryggare man helt säker kan man ju aldrig vara med något i livet.

  • s*l
    Äldre 19 Dec 08:15
    #0

    Nu är det bara timma kvar fastandet har börjat och man vet varken ut eller in!

  • s*l
    Äldre 21 Dec 13:00
    #0

    Nu är jag opererad och mår som sig bör undrar om lite tips ligg och gå sätt?

  • s*l
    Äldre 8 Jan 19:21
    #0

    Hej E

    I morgon börjar allvarlet ska tilbaks till jobbet efter jul ledigheten måste erkänna att stå helt upprätt klarar jag inte trots att det var ca 2,5 vecka sedan. Eller pga kanske man ska säga. Det drar i huden och det kiar på nätterna har jag svårt att sova det drar och spänner. Min man säger att det är nog pga av själva läkningen själv tror man sjävklart att allt bara går upp. Ärren tycks läka ihop fint även det runt naveln, däremot är jag livrädd över det gamla bristningarna som blivit längre. En av anledningarna till bukplastiken var nämligen mina gamla bristningar,
    alla försvann inte men många nu vet jag att det är en ärftlig sak men man är livrädd för nya. Som sagt var nu väntar vardagen man går inte fort fram men man måste ta sig fram. En annan sak är min rädsla för att gå upp i vikt. Däremot är man helt på det klara att det var definitivt värt varenda krona och sveda och värk. Alla gånger......

    Återkom o det är men du vill veta-
    E

Svar på tråden ska göra en bukplastik och undrar lite om era upplevelser