Till er som skall ha/har haft bröllopsfesten i Malmö!
- Var hade ni festen?
- Vad kostade det? (pris/kuvert och vad ingick då?)
- Levde stället upp till era förväntningar?
Tack för hjälpen!!
- Var hade ni festen?
- Vad kostade det? (pris/kuvert och vad ingick då?)
- Levde stället upp till era förväntningar?
Tack för hjälpen!!
Hej!
Vi ska ha vår fest på Hipp. Lokalen är ganska dyr tror jag (bröllopspresent från mina föräldrar). Men man kan ta med sig mat och dricka själv. Om man inte vill det kan säkert Restaurang Hipp fixa det (vet inte priset).
/Lotta
Hej Malmö brudar.
Vi letar också lokal i Malmö.
Tycker det är svårt att hitta något.
Ska vi ta en brudträff i Malmö någon kväll?
Hade varit kul att träffas och diskutera och utbyta idéer. Vad tycks??
Hej!
Jag gifter mig också i Malmö (bor dock i Sthlm) och har fått lite rutin på det här med lokaler... Själva ska vi ha festen på Frimurarelogen vid Stortorget (helt fantastiska lokaler, slår Hipp) efter mkt om och men. Där är man dock uppbunden av deras cateringfirma (som dock är väldigt bra!) och dricka köper man via dem fast till självkostnadspris plus hanteringsavgift.
Vi hade först Hipp bokat (Spegelsalen) men dels är den dyrast av alla lokaler jag sett och hyran gäller bara för 8 h vilket går snabbt då man har en tidig vigsel. Sen ska man helst vara över 100 pers för att det inte ska kännas öde. Men visst är den vacker!
Så finns det Druidorden, bakom Stortorget, ganska sliten men helt OK och väldigt billig. Får ta med egen dricka och mat.
Så har vi catering och betalar ca 250:-/kuvert för 3-rätters, tillkommer dricka och servis. Slutar nog på en 600-700:-/kuvert med all dricka.
Lycka till!
Jen,
Har du något bra tips på lokal för 25 - 30 personer. Just nu lutar det åt restaurang men kan inte hitta någon som är "perfekt". Där man kan ha lite dans mm.
Gillesalarna (ägs av Kockska /Årstiderna)är väldigt vackra, tror det går att bestämma storlek där. Har ni kollat S:t Gertrud (vid Caroli)?
Annars tror jag att restaurang (som du skrev) kan vara ett bra alternativ för den storleken. S:t Marcus vinkällare vid GA torg? Savoy? Rådhuskällaren?
Min mamma hade sin bröllopsfest på Druidorden för 30 år sedan och de var 35 pers, men salen rymmer säkert 80.
Siriusorden finns också.
Ska se om jag kommer på fler...
Stina - så litet vill vi också ha det! :)
Är dock ett tag kvar för oss (nästa eller nästnästa år, beroende på ekonomin).
På Årstiderna (www.arstiderna.se) finns ett valv högst upp, där man kan vara upp till 30 pers. Verkar vara gratis att boka, men ingår så att säga i restaurangen. Dock har jag hört att maten inte skall vara så bra för det priset... :(
Druidordern har jag varit på fester hos, väldigt fint, men för stort för 30 pers!
När skall ni gifta er, Stina?
Låter bra. Är tacksam för alla tips.
Just nu ligger Atmosfär på Fresensväg bra till. Vi har kollat på Savoy men tycker att priserna är lite väl häftiga. Blir ca 2000 per kuvert. Vi vill ha en fräsch och ljus lokal. Att det kan vara så svårt. Uppskattar alla tips.
Ah, kom på en till! Det skall finnas en dansrotunda vid Klagshamn, men jag har ej lyckats hitta mer info om den. Står dock något i en gammal tråd.
S:t MarKus vinkällare är vi inne på, men tror ej man kan ha dans där! I vilket fall är adressen dit www.malmborgen.nu : visst verkar det vara mysigt för ett höstbröllop?? :)
Vi gifter oss den 3 maj 2003. Vi har bokat Vellinge kyrka och Hantverksgården för ca 50 - 60 gäster. Efter övervägande och diskuterande har vi kommit fram till att vi vill ha ett litet bröllop med de närmaste och ner lite elegant. Egentligen vill vi mer ha en kul fest inte så mycket bröllopstema.
Vi kommer att gifta oss i Malmö och ha fest efteråt men vart??? Min mamma håller med dig att Årstiderna är inte värt priset man får betala.
Atmosfär verkar jättemysigt, håller med dig där! Du vet att de finns på internet dessutom? :) Kan inte adressen i huvudet men kan leta upp den om du vill.
Är ni studenter? Isåfall kan man hyra studentgården i Skanör för en ganska billig penning, där finns stort kök, matsal (rymmer 30 pers, har tydligen varit 54 någon gång...), servis för 30 pers och dessutom 30 sängar om man vill sova över! :)
Matsalen går i grått, med en vit bård runt fönster och vita gardiner. Fräscht, men mer elegant än ljust (dock inte plottrigt).
Sedan (idéspruta idag, känner jag!) finns ju Ribersborgs restaurang (var där på 50-årskalas och allt fungerade bra!) samt den restaurangen som ligger i Slottsparken/Kungsparken - kommer ej på namnet...