KCsMama - jag tipsar dig gärna om ett par ställen! Var där i augusti/september och blev verkligen positivt överraskad av Rethymno! Den gamla staden är otroligt mysig med massor av små gränder, och stranden är riktigt fin för att vara Grekland, speciellt om man tar sig en bit bort från stan. Fast du kanske har varit där förr och vet allt detta?
Min absoluta favoritrestaurang är Castello, ligger i en liten gränd i gamla stan. Ingen billig restaurang direkt, men mkt god mat, gott vin och bra service. Man kan sitta både i en gränd och "inne" på restaurangen, tre våningar under bar himmel. Lite billigare är Pagliaccio, en italiensk restaurang som ligger längs strandpromenaden. Missa inte deras sallader om ni går dit! En annan favorit är Lemontree garden, som ligger inne i gamla stan. Riktigt prisvärd med massor av goda rätter, mysigt belägen inne på en gård. Ni kommer säkert att bli rekommenderade att gå på Avli, men vi gillade inte det riktigt. Visst, jättevacker innergård och god mat, men alldeles för dyrt. Oj, vad hungrig jag blev nu :)
Men generellt tyckte vi att restaurangerna inne i staden är bättre och billigare än dem längs med strandpromenaden. Det behöver inte bli så dyrt, många restauranger har också specialerbjudanden så att det blir ganska billigt. Tänk att det kostar som hemma, så blir du inte besviken :)