• MiNik

Glad Lucia.....

Har precis gjort i ordning och strykt barnens luciadräkter/tomtedräkter för dagens övningar och luciafirande. Och det var nog först idag det känndes att det snart är jul :)
    Doften av glögg, pepparkakor och nybakta lussekatter, luktar så gott.
    Mysigt med julhelgerna som snart är här och man får lite ledigt.
    Glad Lucia på er :) :)

• Svar på tråden Glad Lucia.....
  • Chilianna

Måste vara så extra mysigt att ha barn denna årstid!! Ha en underbar luciadag och jul!

• Engäst

Ja, min dotter ska krönas till Lucia i en liten träkyrka ikväll...Jag är så jä..a nervös att hon ska svimma eller nått. Jag ska ladda upp med kamera och en bunt näsdukar, det kommer att behövas. Ja, det är oftast underbart att ha barn, och speciellt vid spciella tillfällen som detta

• Nean82

Jag var lucia en gång eller egentligen en gång med väldigt många framträdanden.

Min mamma tyckte att det var den mysigaste julen på länge. Då var jag 18, så det kanske inte var lika gulligt som med småbarn, men jag tyckte så mycket om mina tärnor och jag behövde verkligen mina 15 min i rampljuset. Det peppade mig att kämpa på med skolan och allt annat.
    Det var kul att bli krönt i en stor kyrka och jag fick ett vackert smycke. Hi hi

• Juanita

Jag minns med fasa omröstningarna i skolan när det var dax för val av lucia... Jag hade väldigt långt hår när jag var mindre och blev därför alltid vald! En höst klippte jag mig KORT för att slippa bli vald men vantrivdes och saknade mitt långa hår. Riktig separationsångest faktiskt!
    När det sen väl blev dax för omröstning var jag dock glad för att nu skulle jag ju äääntligen slippa bli lucia! Vad säger då rektorn?! Jo, "I år har vi ändrat på reglerna så nu får ni bara rösta på nån som inte varit lucia tidigare!" Snopet satt jag där med min fula page och ångrade mig bittert!

Mys på med alla härliga luciatåg och ha en toppendag!

• inte min tur än

Glad Lucia på er allihopa!
    Saknar skolans lussefirande med luciatåg och sedan luciafika. Här på jobbet har vi inte firat alls:(

• loppalina

Har haft lussefirande hos dagmammorna idag :) Alla barn var super duktiga :D Sååå fint ;) Ikväll är det skolans lussetåg som gäller :) Trevlig lucia på er alla !!!

Kram loppalina

• Engäst

Ska bara tala om att dottern klarade sig galant och var en mycket vacker lucia. Hennes mor klarade sig också, trots nervositeten =)

Härlig dag!

Svar på tråden Glad Lucia.....