• agnelia

    BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!

    Välkommen alla blivande Västeråsbrudar!

    Vår sjätte tråd har nu nått pensionsåldern på tre månader och stängts. Så nu är det dags för vår sjunde tråd!

    Länkar till våra sex föregående trådar...
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html

  • Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!
  • Nanna L

    Jag skriver oxå in mig.
    Jag ska gifta mig 27:e maj i Badelunda kyrka, sen blir det middag och fest på Utvreta gård utanför Dingtuna. Om det är någon som letar efter
    ett ställe att ha bröllopsmiddag på så kan jag rekommendera Petterssons matservice som både har catering och restaurang i en gammal lada på deras gård.

    Jag kommer gärna på BT-träffen. Jag går en kurs i jobbet då så jag droppar in så fort jag kan.

    BT-brudar Västerås
    25 feb 2006 - feb.brud
    6 maj 2006 - majbrud06
    13 maj 2006 - karlzone
    27 maj 2006 - Majje
    27 maj 2006 - Nanna L
    3 juni 2006 - junibrud2006
    3 juni 2006 - weddingphoto
    3 juni 2006 - Helle74
    6 juni 2006 - Drakdal
    8.juli 2006 _ Riikka
    15 juli 2006 ? Lillpysch
    5 augusti 2006-WeddingFairy
    5 augusti 2006 - Hanna Aug6
    30 sep 2006 ? hallonpaj
    16 Juni 2007 *Sandra*2007*
    7 juli 2007 - Gabbies
    15 sep 2007 - Billa
    27 maj 2006 - I maj

    Gifta
    5 juni 2004 - Västerås 2004
    20 nov 2004 kl. 14.00 - november04
    12 feb 2005 - feb05
    1 juni 2005 - yamman
    11 juni 2005 - stråla
    25 juni 2005 - Brud76
    25 juni 2005 - snöret
    23 juli 2005 - Cissi_73
    4 aug 2005 - augustibrud05
    6 aug 2005 - Elfva
    20 aug 2005 kl. 16.00 - Brud aug 2005
    27 aug 2005 - 27aug
    3 sep 2005 - emrika
    17 sep - lillnickan
    4 feb 2006 - petra_2006
    5 feb 2006 - agnelia

  • Nanna L

    Mia81, jag ska oxå på Ruths på lördag och kolla på skor och lite sånt.
    Som tidigare sagts så var ute i god tid så att du i lugn och ro hinner prova dig fram.
    När jag provade klänning så tog jag med kamera och bad mina vänner att ta foton så att man kan se sig själv i klänningen ur ett annat perspektiv, det var jättebra!
    När jag var på bröllopsmässan på Stadshotellet i söndags så hade Ruths med sig min klänning på en skyltdocka vid deras utställningsbord. Hihi, tur att min blivande inte kommenterade den.

  • junibrud2006

    Kul med så många nya namn på listan!

    Nanna - Då var du en av dem som bokat alltså helgen innan oss... Vi kollade den helgen först men det var fullt!

  • Nanna L

    junibrud - Vi ville så gärna ha den helgen eftersom det är kristi himmelfärd och extra många lediga dagar både för oss och för anhöriga som ska resa. Er helg var vårt 2:a alternativ. När bokade ni? Har ni hört nåt från prästen?

  • junibrud2006

    Nanna - Vi hade inte en tanke på helgerna så det blev mest en slump att det blev pingst. Det enda vi visste var vår/försommar. Funderade och kom fram till 27 maj, tid vid 14.30. När det var fullt dividerade vi om vi skulle gå fram eller bak en helg och då blev det helgen efter. Kändes skönt att våren hinner lite längre, vi hinner få en lön till plus att dit vi ska resa är perfekt vid den perioden.

    Vi bokade i juli förra året. Har frågat en präst från en annan församling om att viga oss, men han visste inte om han kunde. Jag ska se till att prata med honom igen i nästa vecka. Annars har vi fått namnet på prästen i Badelunda församling så vi skulle ringa tillbaka och ge besked vem vi tar och om det blir han skulle vi boka tid. Hur är det för er del då?

  • Nanna L

    junibrud - Vi bokade i juni förra året. Vi har inte hört något från prästen än så vi får väl se om han/hon hör av sig snart.
    Var ska ni åka på bröllopsresa?

  • junibrud2006

    Vi ska åka till Taormina, Sicilien. Var till Sicilien samma tid för två år sedan, dock i en mer badort nedanför Taormina. Det är bara så underbart! Bifogar två länkar, en till hotellet och en till lite fakta om just Taormina. Ni då? Och börjar ni bli klara med all bröllopsplanering?

    hotellet - www.villabelvedere.it
    Taormina - www.taormina.it (bilder finns under TaoGallery)

  • Nanna L

    Junibrud - Otroligt vackert! Vi åker till Tunisien på bröllopsresa.
    Planeringen går bra, är man bara ute i god tid och planerar väl så har man allt under kontroll. Kyrkan, festen, bröllopsresan och sånt är bokat. Vi har inte köpt ringen än.
    Det är många småsaker som man gärna vill ha tips av andra hur man ska göra. Ser fram emot träffen i mars!

  • junibrud2006

    Nanna - BT-träffar är super för inspiration! Vi köpte vigselringen, och gjorde om våra förlovningsringar, hos Atelje Lennart i Tillberga. Rekommenderas varmt! Han har otroligt bra priser jämfört med stans butiker, mycket bättre kvalitet och är fantastiskt duktig!

    Vi har nog det mesta klart. Ska handla hem dryck till festen, provsmaka tårta och göra provuppsättning och make, men annars så är det nog mest bara att vänta till 3 juni!

  • junibrud2006

    Ja, och så det där med prästen givetvis. Vigseln är det vi har minst klart eftersom inte prästen är klar. Men vi har iaf två solister, alltid något!

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!