• Knuten

Är det ngn som ska gifta sig dyrt och lyxigt?

Hej!
    Suktar efter berättelse och planer för ett riktigt lyxbröllop. Kan ni inte berätta? Jag längat efter glitter och glamour. Nu får ingen bli avundsjuk på dem som berättar´och klanka ner på inläggen..

• Svar på tråden Är det ngn som ska gifta sig dyrt och lyxigt?
  • Jenny79

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men jag kommer inte heller att klanka ner på någon som gifter sig med mycket glitter och glamour. Ett bröllop får ju gärna spegla dem man är, och är man väldigt glittrig och glamourig så blir bröllopet likadant! Kul för alla som kan få sitt drömbröllop, lyx eller mys!

• Kirk

Jag VILL gärna gifta mig lite glittrigt och glamouröst, sådär... men vi är inte så rika direkt.
    Men glitter kan man nog strö över alltihopa ändå! ;)
    Man kan ju börja planera tidigt, till exempel.

Och nej, varför klanka ned? Låt folk gifta sig som de behagar! Det är förhoppningsvis en "once-in-a-life"-upplevelse ju.

• msbine

Kommer inte heller att gifta mig i all den glitter och glamour man kanske hade velat å de e klart att jag avundas de som får ett sådant bröllop! Men jag missunnar inte dem det Alla är värda det bröllop man vill ha, det måste vara underbart att inte behöva tänka på budget :)

• Engäst

En bekant till mig hade tre (!) bröllop. 2 utomlands, ett i Sverige, då de kommer från olika länder. Hennes ring kostar 600 000 och vad bröllopen gick lös på törs jag inte ens tänka på =) Det var hur som helst roligt att bli bjuden på lite lyx, även om de mer enklare bröllopen jag varit på varit mer "mysiga" och avslappnade.

• Izunia

Vart bröllop kommer absolut inte att ga pa sa mkt som bröllopet Engäst varit pa, men vi kommer att kosta pa oss en del.

Vi har bjudit ca 200 gäster och för mig själv som är väldigt "bröllopsintresserad" kommer/har vi lägga ner mkt tid och pengar pa detaljer och dekorationer och entertainment. Inget "far" ga fel!

Vi vill verkligen ha ett drömbröllop och tycker att det är värt pengarna, men vi skulle jättegärna velat lägga mer...fast det är ju svart da man ända maste ha en budget. det enda jag är säker pa är att det inte kommer att bli stelt iaf!

• NYbrud

Jag skulle vilja säga att glitter och glamor för mig innebär att allt blir som jag och min sambo vill ha det. Vi lägger massor med tid på att leta precis rätt klänning, rätt dunking, rätt blommor, rätt detaljer, ja t.o.m rätt typsnitt på inbjudningar.

Vi kommar att ha det bröllop vi vill ha och det kommer att vara mycket glamour (om än inte så mkt glitter).
    - Kyrka med havsutsikt
    - Fotograf (svartvitt och färg) och vidoefotograf under vigsel
    - Skräddarsydd klänning som passar min kroppsform perfekt
    - Vackra smycken som får min ögon att glittra
    - Vita rosor och kallor överallt
    - Resturang med havsutsikt över Öresund och Danmark
    - Underbart vin och god mat
    - Bröllopstårta precis som vi vill ha den
    - Liveband och dans halva natten med alla nära och kära
    -Bröllopresa till Mexico, som pricken över i:et

Jag är övertygad om att glamoren sitter i planeringen. Leta inspiration överallt, är mitt bästa tips till alla där ute.

Mitt bröllop kommer att bli som en dröm!

• Izunia

NYbrud! Det later underbart!

• NYbrud

Tack Izunia!

Ja, jag ser verligen fram emot vårt bröllop!

Vi var ute i god tid för att få allt som vi ville ha.

• Izunia

Vi är ocksa ute i väldigt god tid. Gifter oss 12 aug och nästan allt är klart! Jag är väldigt petig med detaljer, sa jag har tid att oroa mig!

Svar på tråden Är det ngn som ska gifta sig dyrt och lyxigt?