• natty

rakade ögonbryn / /part 2

hej alla därute !
    Det är såhär at jag läste alla inlägg som hade skickats angående ögonbryns frågan
    .
    Många skrev att det var fult, äckligt o så vidare... JAG UNDRAR är det bara jag här inne som tycker att det är väldigt snyggt! bara om personen kan måla dit riktigt fina formade ögonbryn så ere inget fel..

Det är en annan sak om själva personen målar dit fula streck. Själv har jag rakade ögonbryn och målar dit dom eftersom det är mycket roligare att rita dit dom. Man kan forma dom till jätte fina form, som sagt bara om man kan konsten att måla formade ögonbryn =)

Så pass på alla som tycker d fult ! ni kanske har sett fjortisar som lagt dit streck men döm inte alla bara för det´!!
    mvh

• Svar på tråden rakade ögonbryn / /part 2
  • bröllops häxan

Jag bara undrar(den konstigaste tråden jag har sätt) Vem bryr sig? Folk får väll ha vad dom vill. De enda ögonbryn jag lägger tid på är mina egna. Struntar i andras Oavsätt dom är rakade eller inte. Finns det folk som bryr sig om mina??? Konstigt... Och om dom gör det och tycker mina bryn är fula...jaha?...hehe...vad upprörd jag blir då...*s*
    Presic lika upprörd som folk skulle bli om dom fick veta att jag tycker deras ser hemska ut...*s* alvaligt även om man tycker att vissa saker på andra ser för hemska ut. vem bryr sig? Ögonbryn??? *asg* ja jäklar..

• Modestie

Men hörrni, å andra sidan är det ju de "fula" brynen, f´låt, stecken, man SER, kanske finns massa snygga fejkade bryn utan att vi vet om det? Som ser helt naturella ut alltså?

• Modestie

C.T: Jag tycker det är synd att många unga tjejer "förstör" sitt annars söta ansikte med att raka bort brynen och sätta dit två streck, kommer aldrig tillåta att min dotter gör så. Visst är det ett i-landsproblem, men ändå

Och visst kan de där "mac-donalds M-brynen" se för kul ut :--D

/Modestie-lättroad

• R&F (1/7 2006)

Modestie:
    Ja det har du ju rätt i. Man ser ju bara de "fula". Hade gärna sett ett par fina ditmålade, nyfiken på hur de ser ut.

• Gerda

Kom nu på, efter Modesties tänkvärda inlägg :), att tatuerade ögonbryn oftast är jätte snygga. Å andra sidan för att de är gjorde av proffs :) Det finns ju dem som inte har ögonbryn/ansiktshår öht och MÅSTE kanske måla dit, om de inte har råd att tatuera dit.

• Pesonen

Alltså, är den här tråden inlagd för skämt, eller?? *haha* ??

Precis som de flesta skrivit härinne, kan jag inte annat göra än att hålla med.
    Jag har då aldrig i hela mitt hittills gångna liv, sett några "snygga" ditmålade ögonbryn?! Oavsett fjortis eller inte.
    Det värsta är en blond som kommer med svarta ditmålade i svart.

Det här är mina åsikter.

Jag menar, ögonbrynen är en del av vår personlighet. Precis som håret på huvudet. De flesta plockar bort det som är ojämnt liksom. Själv plockar jag inte alls mycket, eller inget alls, då jag har naturligt smala ögonbryn. Man förstör ens egna personlighet med att raka bort dem och göra något helt förvridet...

Tummen ned för helt bortrakade ögonbryn.. TS måste ha drivit....

• MonikaS

Visst kan det se konstigt ut om man inte sminkar dit dem snyggt (jag känner en tjej som gör det bra), men som nån sa innan, det spelar väl ingen roll? Och visst, det kanske finns de som inte tycker att jag är snygg med mina piercings eller platinablont hår, men jag tycker ju att jag är snygg, och då är det ju det som gäller liksom Kul att vi alla är olika.

• bröllops häxan

Modestie:

Ja men tänk så här *L* bara för att vissa tycker att det är att förstöra ett ansikte så kanske den tjejen som gör det (ung eller inte) tycker att det är jätte snygt. *l* På 20-talet gjorde många det och man var "mormor" som avstog. På 1500-talet gjorde alla det till och med kungligheter. Då skulle debatten vara tvärt om. :)

Jag rakar själv inte ögonbrynen men tycker det är intresant med människor, ansikten, olika stilar som folk har. Det är roligt att se unga tjejer och killar( äldre också för den delen) som är bestämd över sin egen stil.

För många många ;) år sedan när jag var ca 16 så hade jag också min egen stil. Det som slog mig mäst var vad mycket det skulle tyckas och påpekas hur jag såg ut. Förstog då inte varför folk orkade bry sig när jag inte bryde sig om deras stil. Min mamma skulle då aldrig drömma om att inte tilllåta mig att se ut som jag ville. Om jag då tyckte att något var as coolt och ser på bilder i dag att det inte var allt för snyggt så lät hon mig komma på det själv, hitta min egen stil liksom. Det är det som är att växa upp. Tycker jag i alla fall :)

De jag vill säga är att det är ok att tycka saker är fula på andra. Men varför lägga en stor vikt vid det. Modet svänger och alla tycker olika. och om min dotter vill raka sina ögonbryn i framtiden så inte ska jag hindra henne från det. Men sen så kanske jag ler och sägger "vad var det jag sa" när de växer ut ock det blir stubb och klias, eller blir utslag. Vad vet jag ;)

Ha det, alla med rakade, buskiga, plockade eller smala. :)

• Modestie

C.T: Naturligtvis har du delvis rätt i det du skriver. Men jag kommer säkerligen påpeka för henne (både en och två gånger) att hon absolut kan vara snyggare utan bortrakade bryn och jag kan bevisa det genom att plocka dem själv och fylla i dem fint Men självfallet kommer jag inte tvinga henne att inte raka sig om hon vill raka bort brynen.

Men jag tycker nog inte att raka bort brynen är så mkt "hitat sin egen stil", för det är ju mode att göra just det iaf bland 14-15-åringar verkar det som. Och ja visst, det kan bli så "fel" när man är ovan vid att "hitta sig stil", det tar några år innan man liksom lyckas experimentera "snyggt", (tänk på t ex transvestiter) så man inte gråter när man tittar tillbaka i fotoalbumet men jag VILL ju så gärna att dottern ska slippa skämmas när hon tittar tillbaka på bilder och ser 2 ögonbrynslösa ögon t ex. Men ja, det där kanske ÄR som du skriver,nå´t både vi föräldrar och våra barn "behöver" gå igenom.

Är dock övertygad om att många t ex 50-åringar som är mer vana vid smink ofta lyckas måla dit bryn snyggare än de flesta tonåringar

• Modestie

KOm på en sak och det är attd et finns ju ögonbrynsskuggor numera ju, torde ju ge ett "mjukare" intryck än många pennor iaf. Men sådant är ju säkerligen mer "avancerat" att måla dit. Nåja, nog om detta

• EhjärtaK = sant

Ja, smaken är ju som baken . Det går mig ingenting att en del människor rakar bort sina ögonbryn och målar med penna istället. Men jag tycker verkligen _inte_ att det är snyggt. Oavsett vilken färg man använder och hur duktig man än är på att måla så blir det ju inte "äkta". Det snygga med riktiga ögonbryn är ju just att det är små hårstrån =).

Tänk om det blev populärt att raka av sig håret på hvudet för att sedan måla ditt färg istället . Den enda fördelen är väl att man skulle kunna byta färg och frisyr rätt ofta - men särskilt snyggt skulle det ju inte vara .

• Gerda

Modestie - jag har ALLTID använt ögonbrynsskuggor sen jag började med konstformen "ögonbrynsverk" har funnits i alla tider väl? Det är absolut finare än att fylla i med penna - blir mjukare och naturligare.

• Gerda

EhjärtaK = sant

Hoppas att det ALDRIG blir mode att raka av sig håret! Jag har en stor grop mitt på skallen, så jag tror nog att jag skulle skippa den trenden... även om folk skulle just då få för sig att jag var ohygenisk el liknande.... ;););)

• Cilla R

Men säg att det är ett skämt... För mig är bortrakade/ditmålade ögonbryn något för personer som inte bemästrar en pincett!

Hade en bekants bekant som hade ditmålade ögonbryn och hon såg kroniskt förvånad ut. Hon hade varit i ett badhus med sin pojkvän och doppat håret och när hon kom upp igen var ögonbrynen borta Hennes pojkvän höll på att dö av skratt och hon hade tydligen flugit in i omklädningsrummet som ett skollat troll.

• mn73

Jag kan förstå om man rakar bort sina ögonbryn på samma sätt som vissa rakar av sig håret på huvudet eller skägget. Men att sedan rita dit det igen - varför?? Jag har aldrig sett någon som har ritat hår på huvudet eller skägg. Vad är anledningen till att göra så med ögonbrynen?

• Lantisbruden

Jag tycker det är lite "fjortis" med egenmålade ögonbryn(eller vad ni vill kalla det) Tycker det ser fruktansvärt fult ut! Tur att smaken är som....

• Bobou

Med skuggor som finns kan man ju göra det riktigt snyggt, så att de ser nästan naturliga ut. Men fortfarande är det ju det naturliga ögonbrynet som är det man strävar efter, så varför skulle man ta bort det till att börja med?

• martinibruden

Men om man rakar ögonbrynen MÅSTE man måla dit dom varje dag. Och hur kul är et att vakna varje morgon utan? Och när du är förkyld? Att behöva måla dit dom jämt för att se klok ut. Näää jobbigt. Jag rakade mina en gång och det var inte kul. Tog jättelång tid för håret att komma tillbaka och ett elände varje dag att vara stadig på handen och få till en fin båge. Men var och en får hitta sitt sätt. Micropigmentering är det jag tror på. Nån som provat det?

• Jajosefina

Ser hemskt ut med helrakade ögonbryn, det är mycket finare med strån istället för ditritade streck och helst ska brynen vara stora o mörka :)

Martinibruden;

Jag ska göra micropigmentering på torsdag! Ska bli spännande. Har sett tre-fyra stycken som har gjort det tidigare. På två av dem ser det inte särskilt bra ut, eftersom de knappt hade några egna ögonbrynshårstrån men på en annan såg det helt natuligt ut eftersom hon hade ganska mycket riktiga strån.

Svar på tråden rakade ögonbryn / /part 2