Bra och prisvärd catering i Stockholm?
Vi ska gifta oss i augusti på Ängby slott!weeeehh! Vi har serveringspersonal men det som fattas är maten.Någon som har förslag?
Vi ska gifta oss i augusti på Ängby slott!weeeehh! Vi har serveringspersonal men det som fattas är maten.Någon som har förslag?
puffar..
Har hört talas om ett cateringföretag som heter något med fresh. Ska vi vara väldigt bra.
Jag har bra erfarenhet av Carote.
Nacka Gourmet har jag beställt från via arbetet med då jag begärde offert till bröllop hörde de aldrig av sig. Skumt
Fraiche stavas det visst
Om man ska 3rättersmiddag(ej servering el dryck)endast mat för ca 50personer vad kan det kosta st?
Hej lilla-Angelina,
På Ängby slott finns ju Fia som sägs vara bra (om hon finns kvar). Fråga Margareta.
Vi ska troligtvis ha Rent a James catering. Ska proväta maten snart, kan återkomma med vad jag tycker om det. Deras priser (mycket prisvärda) ligger för förrätt: 40-60 kr, varmrätt: 90-160 kr, dessert: 40-45 kr.
Lilla angelina: Vi ska ha en catering som heter xlntcatering. Kolla deras hemsida. Bra rätter å bra priser! De har färdiga 3 rätters-bröllopsmenyer, eller så komponerar du nått eget! :)
Vi hade Britt's Corner, www.brittscorner.net/
Väldigt duktiga och hjälpsamma, och jättegod mat! Vi hade buffé, men dom kan laga trerätters också. Dom har en del menyförslag på webbsidan, men dom kan laga precis vad du vill ha. Menyförslagen ger en idé om prisklassen i alla fall.
www.gulasidorna.se/query&where=Stockholm&what=yp&newSearch=1
titta här kan du se alla cateringfirmor och jämföra pris...
Förstår att du vill ha tips från någon som testat cateringfirman ifråga då det finns så enormt många med lika olika kvalité.
Hjälper dig gärna, men beskriv vad du är ute efter.
I mitt arbete har jag nämligen använt mig av ett stort antal i stockholmstrakten.
Tack alla!Vilka bra råd!
Sweety du får återkomma med rapport till mig på någon BT träff
Jag kan varmt rekommendera "Täby Gourmét Catering". Det är samma ägare som till restaurangen på "Arninge Golfbana".
Vi hade också vårt bröllop på Ängby Slott - och hade Chrille från "Täby Gourmét Catering" som kock. Maten var verkligen såååå god - och alla tyckte att det var så lyckad mat!
Not still a miss
Vad betalade ni per person för maten?Trerätters?Vad hade ni?Hur var Ängby slott?Vill veta allt Maila mig gärna lilla-angelina@hotmail.com
lilla-Angelina:
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad vi betalade per person - men ring och be om ett kostnadsförslag.
Vår meny var (har inte menyn helt i huvudet, men som jag kommer ihåg var det):
Förrätt: Skagentorn med löjrom
Varmrätt: Kycklingbröst inbakad i parmaskinka, på en bädd av färsk basilika och soltorkade tomater. Till detta serverades en rotfruktsgratäng.
Efterrätt: Limésorbet på en bädd av hallonsås, smaksatt med Contreu.
Sen hade vi tårta ? jättegod från ?Puss och kram chocklad? i Nacka.
Gällande menyn ? så var detta en meny som vi, tillsammans med kocken tog fram. Om ni vill ha något annat, så går säkert det bra.
Ängby Slott var helt perfekt! Margareta är extremt professionell och såg till att kvällen blev perfekt ? vilket den verkligen blev! Jag skulle inte ändra något på vår dag ? om jag nu så skulle kunna det!
Not still a miss
Berätta mer! Är det något vi ska tänka på?Vigseln är 17 i Bromma kyrka så det blir lite sent, känner mig lite orolig för det då vi ska fotograferas efter vigseln(vill ju inte mijn m2b ska se mig före)
lilla-Angelina: Var hålls vigseln?
Vi gifte oss vid 15:00 - och fotade oss före. Fotograferingen var vid Ängby Slott - jättevackert vid den årstiden. Det var bara vi två som fotades före vigseln. Efter vigseln fotades vi tillsammans med vår son, bestman och tärna bakom kyrkan.
Tidsmässigt var allt perfekt! Mingel strax efter kl:16 - middag vid 17:00 (du får räkna med en ca 3 timmar för middagen). Sen var det dags för bensträkare, toalettpaus, rökpauser, pratstunder etc - medan dom förberedde dansrummet. Sen blev det tårta - och på det lite överraskningar och sist men inte minst dans. Vi åkte vid 01:00 - men hade hyrt till 02:00 om det så skulle bli.
Dagen går väldigt fort! Mitt tips är att ni försöker få en tidigare tid i kyrkan. Jag skulle också rekommendera er att fotografera er innan vigseln (räkna med minst 1½ timme till detta). Om ni har vigsel vid 17 (håller på 30-45 min), och ska fota er efter, så blir det ju inte mat förren vid 20:00. Sen har ni inte många timmar kvar att hyra Ängby Slott. Man får bara ha stället till max 02:00 (då får man lägga till en slant - normalt är 01:00).
Vad mer vill du veta?
Förlåt - såg nu att ni gifter er i Bromma Kyrka - det gjorde vi också!
Not still a miss
Vad gick allt på om jag får fråga?
Vill ju verkligen inte att min m2b ska se mig innan kyrkan så vi kommer nog ha väääldigt snabb fotografering, kanske mat vid 19..men ä ju lite sent anyway..kommer ju ändå ta tid för alla gäster att ta sig till slottet mm fan att de inte hade tidigare i bromma kyrka..ska kolla igen