• Augustibrud-06

Stenungsund 2006 Del 2

Hej allihop!
    Vår tråd försvinner för svar om ett par dgr, så jag tänkte att det är lika bra att starta nästa nu!
    Hoppas vi blir fler och får lika mkt bra tips och hjälp i den här tråden!

• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2
  • Orustbrud

Nej, vi har faktiskt tänkt att vänta ett litet tag till. Blir nog någon gång i mars. Väntar fortfarande på att affären ska få in mer papper. Börjar nästan bli lite orolig att hon inte ska hinna få in dem i tid.

• insideharmony

Hej på er brudar!

Ett litet tipps för er som skulle ha havstema :D

Ja var me min dotter i hennes skola idag å var då inne i lärarerummet för att dricka kaffe på rasten. Då fick ja syn på en så otroligt fin ljustake gjord av snäckor från blåmusslor endast. Hur lätt som hälst och så fräck.

Å sååå lätta att göra själv.
    Ta några snäckor kanske fem sex stycken å lägg dem som kronbladpå en blomma på bordet. Alltså men den rundade blå sidan uppåt å den spetsiga sida innåt så de blir som en blomma el stjärna. Ta lim å limma ihop dem på detta sättet. Ta sen några snäckor till å denna gång vänd på snäckorna så den runda sidan kommer neråt å fortfarande den spetsiga sidan innåt. men vinkla den lite snett oppåt detta varvet som måste klistras direkt denna gång. Tänk att andra varvet ligger snäckorna som en mycket öppnad tulpan.

Å tulpanen ligger i mitten på den första blomman. Då blev den första som en fot å den andra blir kupan där det kan stå ett värmeljus.

Hoppas ni farrar vad ja menar iaf.

/Sol

• n0va

gnizz

Tyvärr så kunde man inte det, dom "öppnar" inte förrän i April =(

• Linslus

Orustbrud: Oj hoppas hon får in pappret snart! Hur har du tänkt dig att dina inbjudningar ska se ut?
    Jag har köpt ljusblått A4 papper, vitt Mullberry-papper, blå papperstråd & silverlack & stämpel med 2 hjärtan.

Jag känner mig lite stressad utifrån att folk strax börjar planera sommarsemestern (på mitt jobb är det redan gjort) Är orolig att folk bokar charterresor, stugsemestrar eller liknande till 5 augusti

• Linslus

Insideharmony: Låter jättefint, men jag tillhör dem som har svårigheter med skriftliga beskrivningar som saknar tillhörande BILD
    Jag får ingen riktig BILD av slutresultatet i huvudet!
    Jag tillhör den sorten som SER ett föremål (eller hör en låt t.ex) & sen skapar/immiterar utifrån DET, men har mäkta svårt att bilda mig ett intryck av ett slutresultat från en skriftlig beskrivning
    Vad är det för fel tror ni?

• SaT

insideharmony, låter jätte fint, och helt perfekt, hittade för någon dag sen att jag hade köpt snäckskal på unförsäljning på panduro för längesen, så jag har det hemma.
    Linslus, jag lovar att lägga ut bild om jag försöker mig på att göra det .

• insideharmony

*S* När ja läste vad Linslus skrev tänkte ja att ja kan ju skriva å be er andra om de e nån som skulle göra ljustaken och iså fall då ta kort å lägga ut. (Tyvärr hade ja ju ingen kamera me mig)

Men ja han bara tänka klart tanken, så läste ja nästa inlägg av Sat :D Samma tanke då ;)

Hoppas ni får gjort dem fö de var sååå fint. Funderar på å plocka snäckor själv nu till våren å göra en egen oxå för å ha hemma.

Vill gärna ha lite havstema på balkongen.
    I sommras hade ja blåmusselskal i blomkrukorna de är ju oxå nåt man kan följa upp med om det finns blommkrukor i lokalen ni ska vara i, så släng i några sådana där de är jätte fint.

Men ja la ut beskrivningen här fö ja vet ju ej när ja får gjort min fö ja ska ej ha den till brölloppet att de kanske tar ett tag innan ja får gjort det. Å ja köper ej skal, när ja ha så nära till havet ;)

/Sol

• SaT

Jag testade bara att lägga ut snäckorna för att se hur det blev. Gissar att det blir ännu bättre när det är riktigt limmat och man får de övre snäckorna att stå upp lite mer. Men Linslus, du kanske förstår principen? (om nu jag har fattar rätt )

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2