• Augustibrud-06

Stenungsund 2006 Del 2

Hej allihop!
    Vår tråd försvinner för svar om ett par dgr, så jag tänkte att det är lika bra att starta nästa nu!
    Hoppas vi blir fler och får lika mkt bra tips och hjälp i den här tråden!

• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2
  • insideharmony

Liten fråga ska man ge prisent till tärnan el vad menade du vera08?
    Ska man göra det till marskalken oxå då, å värden å toastmastern oxå?

Efter som att vi ska ha medeltid så ska vi nog stå för brudföljets kläder. För vi vill ju bestämma va de ska ha på sig, å då kan man ju inte kräva att de betalar d.

• Grönt är skönt

noll koll: Den församling vi (jag) talar om är morlanda pastorat... som iofs inte är min hemförsmling...

• SaT

noll koll, jag bor i småland...

• SaT

Hehe, kopplade inte så långt som Grönt är skönt . Det vi pratar om här är ju Morlanda...

• noll koll

Tack ska ni ha, då behöver jag inte oroa mig för att få honom då.
    Någon som har erfarenheter av präster i Björkekärrs församling?

• Orustbrud

Grönt är skönt:
    Jag vet att speciellt en av tjejerna på Henåns blomsteraffär ska vara väldigt duktig på buketter och arrangemang. Kommer inte ihåg vad hon heter men kan lätt kolla upp det om någon vill. Sen tror jag även att Grönska i S-sund på Strandvägen ska vara bra.

• HeWi

noll koll: Det finns en jättetrevlig präst i Björkeskärrs kyrka, kommer inte ihåg vad han heter men jag kan höra efter, min svåger spelar där nämligen. Han är inte så framåt (prästen alltså)om ni är ute efter det men verkar vara väldigt rar.

• Grönt är skönt

Orustbrud: Tack för tipset! Har faktiskt varit inne där en gång och såg då när en av tjejjerna gjorde ett jättefint arrangemang (fast inte till bröllop). Svärmor bor ju i Henån, så jag kanske ska höra mig för lite... Risken finns att det blir lite väl lång omväg för att hämta den, eftersom vi kommer åka från Gbg på bröllopsdagen!

• vera08

insideharmony:
    ja vi kommer nog ge presenter till dem som hjälper till. inte så dyra som till tärnan alltså men lite för att visa att vi är tacksamma

• insideharmony

Oki vera08 :D
    Men marsalken ska han inte ha lika mkt om tärnan då? Å om man ger dem sina kläder är inte de tillräckligt? De e ju ändå rätt dyrt ju.

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2