• vinterbrud06

Vinterbrudar

Hallå alla vinterbrudar! Hur går det för er? Det är tyst här på forumet nu när det närmar sig. Alla har väl fullt upp med de sista förberedelserna. Men berätta nu, hur ligger det till med förberedelserna?

Här är det mesta klart, förutom ringar, klänningen som inte är färdigsydd ännu (nervöst) och lite detaljer som underkläder och plastrong som måste köpas. De flesta gästerna har svarat på inbjudan. Men i januari blir väl alla sjuka. Tänk om mamma eller pappa blir sjuk, eller nån av oss, vad gör man då? :-O

Lycka till allihop!

• Svar på tråden Vinterbrudar
  • Jenny79

Usch, säg inte sådär! Jag hade inte ens tänkt tanken att man kan bli sjuk... Hjälp!

• mars06brud

Hej!

Jaa alla har väl fullt upp....men i alla fall så har jag hämtat min klänning igår! Hänger så fint i klänningsgarderoben (bara m2b inte kollar). Ringen var i och beställde i lördags. Vi har inte fått så många svar.....ännu men pratade med blivande svärmor som sa att alla kommer....tydligen massor av snack man inte får ta del av

På söndag är det prick 3 månader kvar för oss! När gifter ni er?

Oj, oj, oj tre månader går fort!!!!!!!

• brud nyår05

Vi gifter oss på nyårsafton, den e ju snart. Jag e toknervös, e det någon mer än jag som tror sig ska kräkas och svimma i kyrkan??
    Jag fixade det sista med mina kläder idag och de andras kläder har varit klara ett tag. Allt tror jag e så gott som klart...Hm vi har ingen fotograf än, men jag ska flirta med min sons far och be honom fotografera oss.
    Nemen fy va jag blir nervös....

• snart mrs;-)

här är det pirrigt!! gifter oss nästa lördag (10/12)
    Allt börjar bli klart nu... ska sitta på lördag med mina systrar och knyta små tyll påsar med chokladhjärtan i, sen är nog allt klart.. LÄNGTAR!!!

• vinterbrud06

Vi gifter oss den 14:e januari. Har inte direkt känt mig nervös förrän idag efter att vi träffat prästen. Hon verkar hur bra som helst, men när vi gick in kyrkan och provade att knäböja vid altaret kändes allt plötsligt så verkligt.

Tycker ni också att det går i perioder hur mycket man engagerar sig och tänker på bröllopet? Har haft fullt upp med jobb och annat men nu efter mötet med prästen, tänker jag bara på bröllopet igen. Det jobbiga är att jag tänker på allt som kan gå fel, om jag snubblar i mina skor (är inte van vid högklackat) eller om jag är så nervös att jag darrar och tappar ringen.

Sen är det en massa detaljer som uppenbarar sig nu. Ska man komma före eller efter bröllopsgästerna? När man än kommer lär ju några gäster se en smita in i kyrkan. Och man vill ju inte vara där mer än en halvtimme innan och bara sitta och vänta och bli nervös..

• Mrs W 2b

Vi gifter oss den 11 februari. Vi haller som bast pa att boka fotograf, musik under vigseln (vi gifter oss borgerligt), dj, transporter, jag letar skor, men har atminstone hittat tva par fina, som jag velar mellan. Underklader ska jag fixa nasta vecka, tankte jag. Klanningen ar bestalld, och jag hoppas att min skraddare har borjat pa den, men jag ar inte nervos, for han har sytt at manga nojda brudar i min bekantskapskrets, och jag vill anda inte ha den for tidigt, sa att den riskerar att bli for stor/liten pa dagen B.

Sant som annu inte ar paborjat ar klanning och annan utrustning till var nabb, vigsel- och festprogram, menybeslut (blir i januari)... Det ar tur att jag inte jobbar, for da skulle vi nog inte hinna klart med allting innan brollopet

• blivande fru Roos

vinterbrud06 > Vi gifter oss samma dag

• vinterbrud06

blivande fru Roos> Vad kul! Var gifter ni er? Roos, vilket häftigt efternamn. Vi ska ta mitt efternamn, min sambo har världens tråkigaste: "Andersson".

Har ni hunnit långt med planeringen?

• Cecilie

Hej allihopa! Gifter mig snart oxå, 21 dec! Skulle först bara ha en vigsel i all enkelhet, ingen klänning, ingen kyrka, inga folk, ingen fest... Men är det ett faktum att ju mer man håller på ju mer blir det om ni förstår vad jag menar :) Nu är det klänning, kyrka, fest/folk (dock ett par veckor efter vigseln)... Det tillkommer lixom nått hela tiden känns det som :) "Man kanske ska göra si eller kanske så"... Någon som känner igen sig? Ringen är klart nästa vecka. Vit/rött guld och brillianter...

• here comes the bride

Vi gifter oss den 25 februari och skickade ut inbjudningskorten nu i veckan. Svaren har redan börjat strömma in. Inser dock att det är mycket kvar att göra så nu börjar vi få lite panik. Jag bekymrar mig mest över musik till festen. Vet inte vad vi vill ha riktigt, bara att vi vill att folk ska dansa styrdans.

Svar på tråden Vinterbrudar