• Thindris

    Hotell?

    Är det någon som kan rekommendera ett hotell för bröllopsnatten?
    Vad kostar det och vad brukar ingå? (tex frukost på rummet osv)

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hotell?
  • Decorist

    Nu är jag här och tipsar också! =)

    Min man bokade hotell, så jag visste inte vart vi skulle förräns vi var framme! =) Han hade bokat en halvsvit på Ekoxen hotell som ligger vid trädgårdsföreningen. När han ringde och skulle boka, så erbjöd de sig att visa runt rummen så han fick bestämma sig på plats. Så det blev en halvsvit med hörnbadkar, dock ej bubbelbad för det rummet var inte lika mysigt tyckte han. Vi fick bestämma vilken tid de skulle komma med frukost på sängen, och då kom de in med levande ljus på frukostvagnen. Och när vi kom dit på natten så var det mousserande vin och choklad på rummet. Vet tyvärr inte vad det kostade, men det var inte dyrt. Vi var supernöjda med deras service!
    Sen finns det även ett spa i anslutning till hotellet.

    www.ekoxen.se www.pausekoxen.se

  • Thindris

    Hej igen!
    Vad mycket bra information du sitter inne med
    Vi har fått erbjudande om att hyra ekoxens lyxsvit på bröllopsnatten då livgr.mässen ahr lite rabatt där. Men vi tyckte att det kanske var lite i överkant då det är 2 rum samt bastu och bubblepool... Vi är tveksamma om ví kommer att utnyttja allt det, man är ju ändå inte så många timmar på hotellrummet.
    Ska kanske ta och ringa dem...
    Tack för ditt svar

    Vart ahde ni er fest förresten?

  • Ilone

    Hej
    Thindris jag lånar din tråd lite.
    Jag har samma frågor:
    "Är det någon som kan rekommendera ett hotell för bröllopsnatten?
    Vad kostar det och vad brukar ingå? (tex frukost på rummet osv)" Men då för Norrköping istället.
    :)

  • Thindris

    Ilone

    Det är helt ok Är själv från Norrköping men kan inte komma på något just nu. Det enda jag vet är att Grand ska ha fina rum. Men det kostar kanske en del också...
    På hotell Ekoxen där vi ska bo så tog de med den rabatt vi hade ca 1900 kr för det största och lyxigaste rummet med bastu osv. Priserna borde väl ligga runt där i Norrköping också. Lycka till

  • Blivande Fru Johansson

    Grand i Norrköping tar 1295 kr för bröllopspaketet. Som jag har förstått det hela är det för båda, är 99% säker!

  • Blivande Fru Johansson

    Sen går man in på nöjen/erbjudanden!

  • Blivande Fru Johansson

    Vi har ett Brudpaket som vi erbjuder,
    Paketet innehåller,
    Logi inkl frukost
    Blommor
    Frukt o choklad
    1/2 fl mousserande vin
    Rumservice för frukosten
    Lån av morgonrockar

    Pris i dubbelrum är 1295kr, i Juniorsvit 1875kr och i vår stora svit 2075kr.

  • MichaelJames
    Hallå! Det känns som att om hotell har denna tjänst, så bör de rimligtvis skriva ut det, det borde vara någonting att skryta om, både i syfte för miljötanke, och för en extra feature liksom, och dessutom locka kunder med rimligt förnuft. Jag har för mig att jag har sett det när jag bokat hotell på sistone, men är inte 100%, då jag inte har en elbil personligen. Jag brukar alltid boka via denna hemsida, kolla om du kan se något någonstans, på några fancy hotell:www.hotelspecials.se
  • Magnus Andreasson
    MichaelJames skrev 2023-11-09 11:06:06 följande:
    Hallå! Det känns som att om hotell har denna tjänst, så bör de rimligtvis skriva ut det, det borde vara någonting att skryta om, både i syfte för miljötanke, och för en extra feature liksom, och dessutom locka kunder med rimligt förnuft. Jag har för mig att jag har sett det när jag bokat hotell på sistone, men är inte 100%, då jag inte har en elbil personligen. Jag brukar alltid boka via denna hemsida, kolla om du kan se något någonstans, på några fancy hotell:www.hotelspecials.se Kom ihåg att hotellet måste ha en optimal rumstemperatur - https://bostadslistan.se/blog/vad-r-normal-inomhustemperatur-riktlinjer-och-rekommendationer. Det är väldigt viktigt.
    Att hotellet har en behaglig inomhustemperatur är definitivt en annan viktig faktor för att göra vistelsen trevlig och bekväm. Det är bra att vara medveten om och efterfråga detta när man bokar, och din länk till bostadslistan ger bra riktlinjer och rekommendationer för normal inomhustemperatur. Tack för att du delar den informationen!
Svar på tråden Hotell?