• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 08:40
    4251 visningar
    9 svar
    9
    4251

    Kan man preliminär boka kyrkan??

    Detta låter nog konstigt men jag måste få fråga.
    Undrar om någon vet om man kan preliminär boka kyrkan för bröllop?
    Det är så att vi håller på att lägga upp en budjet för vårt bröllop och vet inte riktigt änn om vi kommer att ha råd.

    Kram På Er!!

  • Svar på tråden Kan man preliminär boka kyrkan??
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 08:44
    #0

    Fråga i kyrkan! Trist tips, men det beror på vilken kyrka det är...

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 08:47
    #0

    Vi kunde prelboka kyrkan i en vecka medan vi kollade upp med festlokalen när de hade ledigt. När vi fått klart med festlokalen så bokade vi sedan kyrkan på riktigt.

    Jag vet inte hur den kyrkan ni ska gifta er i ställer sig till prel-bokningar, ring och hör!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 08:47
    #0

    Jag är nästan helt säker på att du får prel.boka kyrka. Tror inte att det är några som helst problem då det med all sannorliket finns folk som bokar kyrka för att sen hitta lokal och så funkar inte lokalen samtidigt och då måste man boka om kyrka osv osv.

    Hejhej

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 08:52
    #0

    Vi hade bokat kyrkan, träffat prästen osv. men ångrade oss och bokade av det hela, lätt som en plätt. Så då måste det ju gå att prel. boka.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 09:28
    #0

    Precis som Lina säger, det är klart man kan boka en vigseltid men ändra sig, du behöver inte ens säga att du preliminärbokar . Vi hade två olika kyrkor bokade i några veckor innan det var helt klart med festlokalen. Vi avbokade den ena 7 månader innan vigseln , så ska man avboka får man försöka göra det inte alltför nära inpå för att vara rättvis mot andra par.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 12:45
    #0

    Vi bokade kykan redan i slutet av augusti förra året och i våras fick jag papper från kyrkan där de bara ville att jag skulle bekräfta vår bokning. :o) Så visst går det att "preliminär"boka en kyrka (tänk att det faktiskt finns de som ångrar sig och avbokar :o)

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 19 Jul 19:29
    #0

    Tack för tipsen!!

  • Äldre 23 Jul 00:09
    #8

    Vi har preliminär bokat kyrka i Göteborg så det ska nog gå jättebra för dig! :) Lycka till!

  • Äldre 23 Jul 00:17
    #9
    Sandriis skrev 2012-07-23 00:09:44 följande:
    Vi har preliminär bokat kyrka i Göteborg så det ska nog gå jättebra för dig! :) Lycka till!
    Tråden är från 2002, så jag tror att det har löst sig ;P
Svar på tråden Kan man preliminär boka kyrkan??