Torka kallor...
Har någon torkat kallor? Hur blir dom? Jag funderar på att spara en kalla från min bukett och torka samt rama in. Är det någon idé? Någon som har erfarenhet av det?
Har någon torkat kallor? Hur blir dom? Jag funderar på att spara en kalla från min bukett och torka samt rama in. Är det någon idé? Någon som har erfarenhet av det?
Har aldrig torkat en kalla med flit men när jag köpte sist så lät jag de sitta kvar i vasen tills de vissnade. O vissnade gjorde de, de blev alldeles bruna. Inte alls vackert.
Hej!
Att torka kallor vanligt blir inte bra. Det finns speciell blågel som man kan använda för att torka blommor. Används för konservering av brudbuketter. Om du vill rama in din bukett, föreslår jag att du tar kontakt med en florist som kan torka och rama in buketten på dig. Tänk på att man måste lämna in buketten så färsk som möjligt och att du får räkna med att konserveringen och inamningen kostar ett par gånger mer än buketten. (räkna med 2000-4000 kr)
f.d. Svart Brud:
Vad kostar det om man vill torka och rama in knappnålblomman? Min bukett kommer att vara alldeles för stor att rama in eftersom jag vill ha en sån kvist trollträd eller vad det nu heter i buketten. Det räcker med bilder på den. Men min M2B ska ha en vit kalla i en trollkvist (mini) och lite hjärtan på tråd, tror det blir fint!? :D
Popis
Vet inte. Jag har bara sett ensamma brudbuketter eller tillsammans med corsaget. Inte bara corsaget. Det får du någ be om offert på... Men det borde ju inte alls vara lika dyrt.
x-(
jag torkade min bukett med kallor. istället för att slänga den med en gång så tänkte jag att jag kunde prova och det blev inte bra. de skrumplade ihop liksom och blev jättefula så idag eldade jag upp min bukett det var inget att spara.