• AlmostMrs

Nedräkning: 37 dar kvar

Nu startar nedräkningen av DAGEN D. Nyårsafton 2005.. VÅR DAG..

Hur känns det?
    Är allt klart?
    Vad säger era respektive?
    Hur leds är kompisar & släkt på att höra er surra om denna "tillställning"?
    Har alla anmält sig? ( vårat 0.s.a är till 1 dec )

Känner mig ganska nervös faktiskt.. eller egentligen inte, jag känner mig mera otålig, har det där suget i magen och vill att tiden ska gå foortttt!!!!!

Har ni haft er möhippa?? Inte jag men har mina aningar..

Vilken bukett ska ni ha?
    Vilken ring har ni valt & varför?
    Hur många gäster?
    Färgtema??
    Vilken slags tårta ska ni ha??

Hoppas ni orkar svara

• Svar på tråden Nedräkning: 37 dar kvar
  • dubbelbröllop05

Men vi har bokat tid både inne och ute med vår studiofotograf...det går säkert att ordna så att han/hon tar lite bilder ute också!

• brud nyår05

Oj oj vad tiden rusar iväg. Nu är det bara 22 dagar kvar!!!
    Igår träffade vi prästen. När hon läste våra löften så blev jag tokfnissig och halvhysterisk....
    Men det blir väl bättre nästa gång.
    Nån mer än jag som har en fjärils samling i magen??

• AlmostMrs

Snart är det dax tjejer... IIIIhhhh!!!!

Idag har vi haft möte med vår fotograf, det kommer bli jättebra trots mina "fördommar" mot studioporträtt

Jag har dessutom lyckats fixa mig en frisör som kan ställa upp på nyår, hon har jättebra ideer, så då är det löst..

På måndag ska jag och prova ut klänningen en sista gång, den ska fållas upp lite..

Prästen har vi dock inte träffat ännu, men det hinns nog med snart..

Har varit och handlat vinet, ölen & spriten + 12 flaskor champagne

Vi har ordant maten, måste bara till lokalen och kolla köksutrustningen..

Är såååå lycklig och STRESSAD.. Hoppas alla pusselbitar faller på sin plats när det gäller...

• brud nyår05

AlmostMrs: ett tips önskar jag mig...Du som köpt spriten redan, hur mycket behöver man om man är 50 pers?Vin, champagne, öl...
    Kan man ha vin på "dunk"? Självservering på ett litet bord vid sidan?
    Hur mycket glögg behöver man tro?

• brud nyår05

Hallå!!!!! Var e alla???

• dubbelbröllop05

Hallå!
    Vi har inte ännu köpt alkoholen. Men vi ska ha vinflaskor på borden till varmrätten och sen bag-in-box på dryckesbordet som påfyllning. Eventuellt blir det också en annan sorts vin som passar bättre som salongsvin.

• AlmostMrs

Vi blir drygt 40 pers.. Vet inte hur många som kommer att dricka alkohol men vi säger 30 st. detta har vi köpt..

5 liter sprit
    9 liter vin ( 6 röd 3 vit )
    12 flaskor champagne
    100 st starköl

Detta kommer förhoppningsvis att räcka.. Sedan kommer vi ha lättöl, julmust och cider till vuxna som inte dricker och till barnen..( julmust )

• AlmostMrs

brud nyår05: Vi kommer att ha ett bord för självservering, och vi har "dunkar" med vin!

Kommer bli super...

13 dagar kvar!!!!

• brud nyår05

Äntligen så hittar jag er igen
    Min svärfar har köpt 6 st bag in box
    a´3 liter. Vi är 40 st som kommer att dricka alkohol rest är barn, vi har 72 burköl. Räcker det? Vad serverar ni som avec?
    Fy sjutton så nervös jag är!!!

• dubbelbröllop05

Nu har vi beställt 35 flaskor vin...sen köper vi några boxar till. Kring 10 champagneflaskor ska vi handla och sen ska vi ha cognac och xanté som avec.
    Öl ja...hur mycket ska man köpa!?

Svar på tråden Nedräkning: 37 dar kvar