• dahlis

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hejsan!

Tänkte smyga mig in i er tråd. Försökt att läsa mig igenom men det är ju stört omöjlight med alla inlägg Jag och min sambo planerar att gifta oss i september i trakterna av kristanstad/åhus (av detta förtstår ni nog hur långt vi har kommit i vår planering, vilket ger mig ångest!) Bor i hässleholm och känner just nu ingen som ska gifta mig. Är dessutom helt relativt ny i trakten så alla tips är välkomna.

• dahlis

Hej på er!

Skulle ha varit kul att hänga med på träffen idag (ni kansker fortfarande sitter och fikar...) men är borta i helgen. Jag hoppas det blir fler tillfällen. Tänkte kolla om nån kan rekommendera ett jazzband som kan spela på bröllopet? Förresten är det någon av er som ska gifta er borgerligt, eller är jag en "outsider"

• dahlis

Ny jobbvecka och jag som haft jour hela helgen och därmed ingen ledighet...

I alla fall har jag spenderat kvällen med att kolla tidigare inlägg och såg att någon skulle hålla till i Kastanjelund i Yngsjö. Kan någon berätta lite mer om stället; hyreskostnad, möjlighet till catering eller vad de tar för mat etc. Stod inte mycket på hemsidan.

//Hanna

• dahlis

Magnus brud,

Jag känner likadant. Vi har inte planerat något inte ens satt datum dock månad (sep), vi får se först var vi hittar lokal. Allt känns väldigt löst. Men jag hoppas det snart börja ta lite mer fasta former. Förresten var har ni köpt hus någonstans (har för mig att du bodde i Hässleholm?). Jag och min sambo flyttade till Stattena i somras.

Är det någon mer än jag som har lite "scen"skräck?? Jag tycker verkligen inte om att stå i centrum och då att vara huvudperson på ett bröllop har jag inte riktigt förlikat mig med ännu (trots att det är mitt egna), men sambon vill ha fest.... Behöver nog många bra förslag när det närmar sig.

• dahlis

Caja och Paulinas

Vackra klänningar båda två!

Nu vill jag också ut och leta

Skulle vara kul att få hänga med på en träff framöver och få lite inspiration. All planering ligger helt nere just nu. Köksplaner/renovering går före.

Hur långt innan bröllopet bokade ni lokal? Hade ni svårt att få lokal till det datumen som ni hade bestämt (förstår att det beror på vilken årstid som gäller)?

Ha en bra dag, alla!

• dahlis

Hejsan!

Kan tyvärr inte komma till Dufvanders den 4 feb, men det går väl fler tåg. Fick reda på idag att en kollega ska gifta sig i juni. Så nu har jag någon att diskutera bröllopsplander med på lunchrasterna

Ni som gifter er i Kristianstadtrakten, var ska ni hålla era bröllopsfeser? Ni har säkert skrivit det ett antal gånger innan, men jag har missat det.

• dahlis

Nu har vi prel. bokat lokal - Esperöds Herrgård i Kivik!! Känns superskönt! Ska dit och titta på söndag! så nu kan vi äntligen gå ett steg längre i planeringen.

• dahlis

Välkommen Aprilbruttan!

Kul att se lite nytt folk här. Har själv bara varit med ett litet tag och tyvärr inte kunnat vara med på någon träff. jag och min m2b planerar att gifta oss i september, men har fortfarande ingen datum, får sen när lokal är bokad. Blir borgerlig vigsel så vi är inte beroende av att någon speciell kyrka är ledig.

Gumsigos!
    Dansen som börjar den 15 mars, när var och hur? Skulle vara kul att göra något sådant. Men jag pendlar till Växjö varje dag, så det funkar inte alltid så bra att syssla med kvällsaktiviteter

Tack för tipset om vetro, ska kolla upp dem.

25 februari kan jag komma på en träff för en gångs skull, så jag puffar för det datumet.

• dahlis

Gumsigos!

Angående dansen; Var håller den till och vem håller i den?

Vi har ju fortfarande inte bokat lokal och veckorna bara går. Först var jag helt säker på att vi skulle hålla till i Kristianstad området, men så hittade vi en jättemysig lokal på Österlen, Esperöds Herrgård, men den var väldigt dyr och nu lutar det mer och mer mot Bösmöllan i närheten av Kävlinge... Ska bli spännande och se vad det slutar någonstans

Hoppas alla har/haft en mysig alla hjärtans dag.

• dahlis

Hur blir det på lördag? skulle vara kul att träffa er!

/Hanna

• dahlis

Mermaid,
    Välkommen hit! Är också ganska ny här. Har köpt hus för ett halvår sen i Hässleholm som vi håller på att renovera/rusta upp. Gifter oss i september.

Magnus brud,
    Hur går det med köksrenoveringnen. Vi får vårt kök nästa vecka, men kommer inte ha tid att göra något förrän första veckan i april, men det andra duger..

kl 11 passar mig utmärkt, men var ligger dufvanders? skulle någon kunna möta upp mig antingen vid stationen eller Domus?

• dahlis

Vi har äntligen bokat lokal!!! Nu börjar det känns lite mer på riktigt. efter många turer fram och tillbaka hamnar vi nu i Lund och AF-borgen. Som tur är har vi inte allt för många vänner som pluggat i Lund och därmed har massa (eller inga) minnen därifrån.

• dahlis

Min-ah
    10.45 blir suveränt! tack!

vi ses då, nu ska jag krypa till kojs. ska ta tåget kl 6 imorgon bitti

• dahlis

Mermaid,

Vi köpte hus på Stattena, vill bo nära stationen eftersom vi båda tågpendlar.

Amy,
    Låter som en vacker ring, vill själv gärna ha något liknande. Men än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Jag tror att vi kommer låta Carl Hoff i Helsingborg göra ringen. Köpte förlovningsringarna där.

Ska bli superkul att få träffa alla på lördag

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!