Locktång, tips tack!!
Är ute efter att få vackra lockar, som Jessica Simpson hade på sitt bröllop.
Vilken locktång rekomenderas???
Är ute efter att få vackra lockar, som Jessica Simpson hade på sitt bröllop.
Vilken locktång rekomenderas???
OBH Nordica har en som är super! Rödmetallic, finns i 3 tjocklekar, den tjockaste 38 mm, den borde nog vara super för JS lockar!
Jag har mellanstorleken, skitbra!
jag har också den!
Hur bra som helst, går snabbt och lätt!
Snygg färg också :D ( chilliserien )
Wow, den ser superbra (=stor) ut! Ska också ta mig en titt på den...rek. pris 349 kr!
Oh 3 brudar med samma locktång, måste genast ta mig en titt. Vart kan man hitta dessa? Bor i Sthlm!
blivande fru Roos:
www.obhnordica.se/ --> Återförsäljare
Är det den som heter: Modell 5832 - Artist Big Curler 38 mm ??
Blir den varm snabbt? Behöver man rulla upp håret länge?
För 3år sen köpte jag nämligen en plattång av den billigare varianten vilket visade sig ta svin lång tid att få håret riktigt platt. Köpte 1/2år senare en "riktig" plattång hos hårfrisören, kostade mer än dubbelt så mycket men man behövde bara dra den genom håret och så var det spikrakt.
Vill inte åka på samma nit igen.
Nä,den är jättebra! Man kan välja 5-6 värmelägen, den blir varm jättefrot och svalnar lika fort när man dragit ur sladden.
Jag köpte min på ICA Maxi för 299:-, kolla där!
Lyckliga Fru L > Har du också tjockt hår? Det har jag, vill inte stå i timmar och locka.
Vilken modell på deras hemsida var det?
Ja, har tjock hår, tunna hårstrån men massvis och spikrakt..
Visst det tar en stund men resultatet blir bra!
Men du, varför inte testa värmespolar istället?
Babyliss har superbra värmespolar, heter BA3020.Du rullar dom i håret när dom är varma i torrt hår, sen tar du ut dom när spolarna och håret svalnat helt.
Jag har provat dom och fick verkligen LOCKAR! Nu är mitt hår snäppet för uppklippt för att jag ska få en snygg frisyr av dom så locktång är bättre för mig för tillfället.
Men, har du längre länder i ditt hår så testa dessa spolar. Du behöver inte ens vara noggrann, bara rulla upp på måfå.
(kolla elgiganten.se, dom har dessa)
Lyckliga Fru L > super tack för dina tips, du har ingen bild på ditt hår när det är lockigt så jag ungefär vet hur det ser ut?
Jag är lite jobbig... jag vet
puff puff
14mm - blir det riktigt små lockar då?
Vill inte ha super små lockar, men mitt hår är väl vid skulderbladen och uppklippt. Det blir inte bra resultat med för stor locktång heller... men 14mm kanske är för litet?
Ju mindre tång desto mindre lockar antar jag...
Nä, ingen bild, tyvärr..
Lycka till!
Idag ska jag iväg och köpa mig en volumaster på tal om hår, det är det enda jag saknar i min "hårapparat-uppsättning"
Vad är en volumaster?
Kanske lite dum fråga men är det inte lätt att bränna sig på tex babyliss hårrullar, jag menar dom blir ju varma :)