• amandan

Började med Roaccutan idag

började med Roaccutan idag, och nu håller jag verkligen tummarna för att det här kommer hjälpa, och att biverkningarna inte blir för tuffa!
    Jag undrar om alla märkte av en försämring innan de blev bättre?

• Svar på tråden Började med Roaccutan idag
  • nano

Klart att du ska fortsätta ta dem när du fått dem utskrivna... Jag tycker nog inte att det var så mycket skräckhistorier på forumet, det de flesta har upplevt var att de blev torra, och det får man nog räkna med att bli. Men det finns flera biverkningar som man kan råka ut för om man har otur, det är ju ett starkt medel..Samtidigt är det jättemånga som har tagit det och jättemånga som hjälpts av det. Du har dessutom en ganska låg dos så risken för biverkningar är inte lika hög.

• Jenna

En läkare berättade att kvinnor i fertil ålder måste äta p-piller för att få detta utskrivet eftersom om man skulle bli gravid samtidigt så skulle fosterskadorna bli fruktansvärda (som neurosedyn ungefär)
    URLÄSKIGT preparat verkar det som..
    Ta det försiktigt med det!

• amandan

Jo tack, det här är inget läkemedel man äter bara för att det är kul! Men har man testat allt annat och inget funkar så är det här lixom sista utvägen känns det som...och jag håller tummarna att jag klarar av det!

• Kaisa

hoppas att det funkar, men se till att du inte blir gravid i samma veva!

• Nettisen8

Jag ater accutane som det heter har i USA dar jag bor. Har atit det i 2 monader nu 40 mg per dag och har inte sett nagon forbattring alls, har da ganska mycket acne pa kinderna. Och nu har jag fatt andrar dos till 60 mg per dag sa jag hoppas att det skall hjalpa nu. Har maste man ata p-piller och lova att ha ett andra preventivmedel, typ kondom..

• BoIs

Precis som Nettisen8 skriver så måste ni tänka på att Roaccutan minskar effekten på p-pillerna...Anv. kondom i stället!!!

• nano

Nettisen:
    Fick du någon försämring i början? Hur länge varade den isåfall?

• amandan

Jag har inte läst nånstans och min läkare har inte sagt något om att Roaccutan skulle minska effekten av p-piller. Däremot är informationen tydlig om att man som tjej måste använda p-piller för att få äta Roaccutan...jag förutsätter och utgår ifrån att mina p-piller räcker som skydd mot graviditet!

• ElSt

Hej, har kolat lite på tråden och vill bara uppmuntra dig att fortsätta ta dina tabletter! Jag och alla mina tre systrar har i perioder ätit Roaccutan. Jag fick inga biverkningar men en av systrarna fick problem med mycket torr hy som blev avhjälpt med receptbelagd kräm. Jag behövde bara äta en kur och har sedan dess varit helt problemfri. Människor som inte träffat mig innan jag åt tabletterna kan inte tänka sig att jag har haft problemhy eftersom jag nu har "persikohy".
    Din läkare har säkert övervägt andra behandlingar innan Roaccutan sattes in. Vid rätt användning är det ett bra läkemedel som ger god effekt.
    Jag önskar dig lycka till!

Svar på tråden Började med Roaccutan idag