• Burro

När gifter ni er???

Hej alla Dalabrudar!

Jag tycker att det är lite dålig fart oss. Jag tycker vi ska komma igång med nån trevlig diskussion. Tex vilet datum gifter ni er??? Hur långt har ni kommit i planeringen osv.

Kram Burro

• Svar på tråden När gifter ni er???
  • Sanasol

Vi gifter oss den 7 juli 07, så vi är ute i god tid. Vi har bokat kyrkan redan och tittar efter lokal, känns skönt när det blir klart.

Vi har fnulat rätt mycket på bröllopet så vi har hittils bestämt färgtemat, ringarna, vilken kyrka såklart, hans kläder.

Sen har vi diskuterat mat, gästlista, lokalalternativ, musik, bröllopsresa m.m.

• idolf

Vi gifter oss den 5 augusti 2006 i Stora Tuna kyrka. Än så länge är bara kyrka och lokal bokad, men jag har nog ändrat mig ang lokalen.. Men fotograf är prel.bokad likaså blommor. Är på gång att boka frisör och kikar på lite olika caterings alternativ.

• idolf

VAr lite snabb..

Gästlistan är klar och har brottats lite smått med bordsplaceringen. Färgtema är också bestämt. Vi kikar på ringar, fast där avvaktar vi lite.. Ska sätta mig (läs oss ) med inbjudningarna rätt snart också.

• R&F (1/7 2006)

1/7 2006 som mitt nick avslöjar. Vi har fixat:
    * Kyrka, prälle, kantor, solist. Vi har ej diskuterat med prällen än om hur det ska vara i kyrkan
    * festlokal, catering är så gott som fixat
    * bestman, tärna, toastmaster, värd i kyrkan
    * inbjudningarna är nästan färdiggjorda
    * jag har 2 klänningar från Kina, underkjol och skor fixade
    * Florist och blommor är till 99% bestämmda (någon ska bara ut och plocka dem)
    * Ringen är beställd men vi har inte bestämmt gravyr än så de väntar att göra färdigt den tills vi velat klart
    * FRISÖR + MAKE UP är bestämd
    * bil från kyrkan är nästan bestämmt
    * fotograf var bokad sedan länge med min kompis men nu blir det inte han så för tillfället har vi ingen fotograf.

Ser nu att det är mycket som är halvfärdigt hos oss.... hmmmm.... får kanske sätta mig och ringa runt och fastställa allt.

Ja det var nog allt, än så länge.... :)

• Burro

Oj, det var värst vad ni hunnit mycket! Vi gifter oss den 17/6-06. Vi har inte ens förlovat oss än. Vi ska göra det när vi berättar för alla. Vi ville planera lite själva först. Vi har dock de stora bitarna klara som kyrka, festlokal, värdpar och sånt.

Visst är det kul?!! Jag ser fram emot att få bli min sambos fru så himla mycket! Wow, jag tycker att det är så coolt!

• blue83

Vi gifter oss den 31 december 2006. Har bokat kyrka och lokal än så länge...

• LoMStK

Burro:

Vilken kyrka gifter ni er i?
    Var ska ni ha festen?

• LisenL

5/8 -06 i Mora.
    Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och band. Har börjat kolla på klänning och bröllopsresa. Men som sagt det mesta är kvar.. Kul men samtidigt jobbigt tycker jag.

• GithKat

8 juli 2006 i St:a Valborgs Kapell, Lövhult- Nässjö Kyrka bokad, lokal nästan till 100% klar, menyn spikad, solist fixad till kyrkan, musik fixad, placeringskort klara, klänning, skor och tiara klara, schal sydd av svärmor, inbjudningarna klara och ska skickas i jan/feb. Toastmaster, tärna och bestman klara.... tror det var allt.. jo färgtema bestämt oxå.. blir rött, offwhite och silver....*phu*

• Chilianna

18 mars 06 i Torsångs kyrka. Det mesta är bokat och jag ska in på Ateljé barbro och beställa min klänning på lördag, har pratat med dem. Så ska vi eftersom vi är i Dalarna i helgen prova ut kläder till m2b, provsmaka tårta, kopiera delarna till inbjudningarna, diskutera frisyr med frisören, binda en provbukett med mamma, prata med ica sellnäs om sellnäsplanka och en miljon saker till!
    Idag har vi iallafall gjort en önskelista på cervera-puh och imorgon ska vi beställa våra ringar från hellkes! Det rullar på men har varit mycket småstrul, så det känns inte riktigt ok än.

Svar på tråden När gifter ni er???