• Sprallig

Hyra frockcoat i Lund/Malmö?

Hej, vet någon något bra ställe att hyra kläder till blivande mannen? Han (eller vi) siktar på en frockcoat i något snyggt material... Vill helst inte köpa. Är tacksam för alla tips (inkl. pris!).

• Svar på tråden Hyra frockcoat i Lund/Malmö?
  • Mattiaslover

Vi ska hyra Frack coat på Sögrahötidskläder på gustav adolf i malmö. är inte speciellt dyra heller.. gå in på deras hemsida o kolla.. www.sodrahogtidsklader.se

hoppas du hittar ddu letar efter

• Prinsessa

Ligger inte Frack kompaniet i Malmö? vet att de har mkt kläder för killar

• Clobberella

Det ligger en butik med festkläder för herrar på föreningsgatan, strax bortanför konserthuset om man går från triangeln, fast på andra sidan gatan. Kommer inte ihåg vad butiken heter, men de har frock coats och liknande i fönstret.

• Sprallig

Tack för tipsen, vi ska kolla dessa ställen snarast!

Mattiaslover: vad betalar ni? Bara undrar.

• Mattiaslover

Sprallig

va innne o kollade på kläderna idag..dom va så jävla fina.. dom vi ska ha kostar 1595 kr att hyra plus en försäkring som tillkommer på 150 kr.. rimligt pris om man sett kläderna.. jag lovar

• anetteaug-06

Vi var inne på Skrädderiaffären Gustav Adolf (tror att det är samma kejda som Södra högtidskläder). De ligger på föreningsgatan. Mycket trevliga och min blivande kommer att bli jättefin. Vi hyr allt + försäkring = 1800 kr. De har 15% rabatt t o m sista februari. De är med i bröllopsmässan. Mycket serviceminded måste jag säga.

• lillabunny

Håller med dig anetteaug-06, de har verkligen bra service på Gustaf Adolf. Min sambo har med hittat sin utstyrsel där!

• H.C

Mattiaslover: vilken datum gifter ni er? Min blivande ska också få tummarna loss och gå in där och hyra. Men varje dag låter det: Jag hade ju inte tid idag, du vet hur det är på jobb. Hmmm, det slutar väl med att allt är uthyrt den dagen vi ska gifta oss innan han får ändan ur...
    Fashion city på Östra Förstadsgatan har också till uthyrning. Ligger en på Nobelvägen 38 som också har till uthyrning. Det är Romanticas herravdelning som ligger där.

• Pirripirrpirr

Har nog varit inne på samtliga herrbutiker. Kan nog till 100 % hålla med Mattiaslover om butiken på Gustav adolfs torg. Deras plagg såg ut och vara riktigt fräscha, jämfört med konkurrenternas. Gissa var vi ska hyra?

• H.C

Äntligen har min blivande fått tummarna loss och varit inne på Gustav Adolf och hyrt frockcoat. Jag var inte med inne och lär inte se honom i kläderna förrän på den stora dagen. Han sa att det var super!!

• H.C

Oj, jag menar givetvis Södra Högtidskläder på Gustav Adolfs torg. Det finns ju affären Gustav Adolf också på Föreningsgatan. Det var alltså Södra Högtidskläder på Gustav Adolfs torg som han var inne på och blev jättenöjd.

• thanisa

Min man hyrde hos Gustav adolf. De var mycket hjälpsamma och tillmötesgående. Servicen var mycket sämre hos södra högtidskläder. Min man är liten och de hade ingen frockcoat hemma i hans storlek. De kunde ta hem, men då var mannen tvungen att hyra utan att ha fått testa innan och den minsta storleken de tog hem var ändå en större än vad han har i vanliga fall.

Hos gustaf adolf var det inga som helst problem, dels hade de fler modeller att välja på i små storlekar och min man hittade en som han gillade med detsamma. Det första de sa var också om att de inte hade hemma så tog de gärna hemma så att han kunde testa, inget där om att han för att ta hem var tvungen att hyra just den modellen.

Svar på tråden Hyra frockcoat i Lund/Malmö?