• Frances

Akryl vs Gelenaglar

Hejsan, jag har tidigare gjort akryltippar så att säga, men aldrig gele. Nu har jag blivit erbjuden att göra gelenaglar, men jag har lite frågor...

Vad är det för skillnad på dessa? Håller gelenaglar sämre än akryl? Ser man någon kosmetisk skillnad?

Hur länge håller gelenaglarna, när börjar det se 'icke-nytt' ut så att säga?

Hoppas på snabba svar :)

• Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar
  • Meddelande borttaget
  • Frances

Men är det sant att akrylnaglar håller bättre än gele eller är det inte sant? Jag kan inte ha naglar som lossnar efter 2 veckor, eftersom jag ska vara borta i 3 veckor...

Tack så otroligt mycket parisian för länken!

• MrsPink

Det beror på din egen nagel vad som passar bäst.... har du torra naglar passar gele.
    På mig höll gelen suuper bra.

• Frances

Hmm hur vet man om man har torra naglar eller inte? :) Jag tror dock jag har det eftersom mina flagar sig jämt och är allmänt tunna...

• Parisian

Frances

Då tycker jag att du ska till min nagelteknolog. Mina naglar håller mer än 3 veckor. Hon är jätte duktig!Bra priser

Nail Art´s Luisa 08-6810988

• aug 06

Jag tycker att gele´naglar är bäst sitter hur bra som helst.

• Tjejen i Läjet

Har haft akrylnaglar i 10 år. Skulle aldrig välja gele. Akrylen har många fördelar, och säkert har gelen det med, men akrylen håller bättre, kan formas och skulpteras så de blir skapta efter din egen nagel. Kram

• Frances

Super Parisian, jag ska fixa! :) Tack!

• Delicatoboll

Hej hej jag har haft gelenaglar i 2 månader nu, är inte så fina nu pga av utväxt och så men de sitter verkligen fast. Har endast förlängt 2 st naglar och det syns ingen skillnad mot de andra förutom en liten liten kant under nageln. Så jag rekommenderar verkligen gele men jag har aldrig provat akryl

• Meddelande borttaget
  • Julija

naglarna sitter olika på olika människor, vissa av oss stöter bort vissa material och då lossnar tipparna snabbt, det är individuellt så be att få göra en provnagel

• starss

Det känns som om några är här för att göra reklam med sina inlägg fast än det inte ska vara så.
    Man ska ju inte göra reklam.

• ooGizzYoo

jag tycker gele är det albsolut bästa, som Tjejen i Läjet sa om akryl att det formas efter egna nageln kan man ju göra med gelen också det är ju bara att bygga presic hur man vill, sen så går dom inte att lösas upp heller som med akryl o dyl, dom sitter där dom sitter när det är klart

• augustesen

Jag har "alltid" valt akryl när jag fixat mina naglar, hållt på av och på i 3 år nu. Brukar välja permanent vit, fransk, och sedan vanlig genomskinlig akryl under. Salongen jag går till tar 350:- för förstärkning och 395:- för förlängning och sen tillkommen 50:- för fransk permanent.

Nu sist blev det dock knasigt och hon la vit akryl på mina tippar och sedan gelé under - och shit det var GRYMT! Ville ju egentligen ha akryl men nej du det kommer jag nog aldrig mer välja. Gelen håller bättre på själva nageln men akrylen i tipparna håller dom starka - UNDERBAR kombination!

Akrylen jag gjort tidigare brukar chippa i kanterna och går lätt av, är inne på vecka 3 med gelén och dom är crazy snygga fortfarande. Visst de växer ju ut men på ett mycket snyggare sätt. Sen tycker jag det var lättare att sköta dem i gelé då kanten inte är lika markant när den växer ner.

Mix it up är min rekommendation! :)

• SnartJohnsfru

Hej!

Jobbar som nagelteknolog :)

Skillnaden på akryl och gelè är att akry är ett hårdare matriel och är en blandning av vätska och pulver och gelè är Gelè.

Hållbarheten är densamma men grundar på att du sköter dina naglar, dvs använder nagelolja regelbundet.

Att naglarna krakulerar eller lossar är pga av dessa faktorer : Att du är gravid, dom är för långa, du blöter ner händerna vid tex diskning *(använd diskhanskar), naglarna är för långa el du använder inte vantar ute när det är kallt.....
    Tänk oxå på att naglarna inte skall användas som redskap...exempelvis till att öppna pantburkar mm.

Jag rekommenderar mina kunder inför bröllop att få naglarna fixade senast ca 4 dagar innan den stora dagen för finast resultat. :)

Lycka till med alla naglar

Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar