• m06

Bar rygg

Finns det en lösning på underkläder till en klänning med snörning i ryggen. Den är alltså öppen mellan snörningen ca 2-3 cm brett ända ner till ryggslutet. Alltså inte så snyggt med ett brett bh-band tvärs över ryggen. Sömmerskan kan sy i tygkil som ligger under snörningen men då tappar den lite av effekten tycker både hon och jag. Tacksam för tips...

• Svar på tråden Bar rygg
  • MonikaS

Går det att sy kupor framtill i klänningen? Annars kan man tejpa upp brösten, eller använda s.k. kycklingfileer av silikon som man klistrar fast.

• martinibruden

Behöver du ha behå under då?

• m06

Har aldrig testat bröst tejp men det kanske är en lösning. Det känns dock som man känner sig mer klädd med snygga underkläder... Sömmerskan sa oxå att det är bra med tyg mot tyg så klänningen vilar mot behån.

• Swedie

Jag kommer att visa rätt så mycket rygg, den här kommer jag att ha. www2.victoriassecret.com/commerce/application/prodDisplay/&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=SF-161944&cgname=OSBRPWEDZZZ&&rfnbr=2476&dispMode=STANDARD Kollla "alternative view", den går långt ner i ryggen.. Kanske funkar för dig med.

• Chopper

Jag hade exakt samma snörning som du i ryggen och hade en "BH" som var av silikon och som man klistrade på brösten.

Fungerade superbra!!!

Sen är det bara att skölja av den och använda igen, jag har haft den flera gånger!

homeshop.se

Klicka på underkläder/baddräkt i menyn och sedan heter själva "silikonet" free&easy.

• hellanb

VAr på Kristina brud & fest och köpte en kläning med bar rygg. Tjejen i affären tipsade då om en slags "gelebröst" som klistrades direkt på huden. Skulle vara jättebra. Kostar 198 kr där. Lycka till!

Hellan

• Daia Gräddnos

Det fins ju BH'er som har et gjenomskinlig band (gummi?) i ryggen (och över axlarna), men det er kanske inte så snyggt det heller? (Har alltid hatt det på sånna klänninger, eller på toppar utan axelband, men det blir kanske nåt annat när det er brudklänningen...)

• SaT

Den där silikon-BH'n verkar ju värd att testa! Någon som vet hur de är i storlekarna? Eller om det finns någon butik där man kan titta på dem?

Svar på tråden Bar rygg