Augusti brud 06
Hej!
Börjar känna mig utanför nu, många som gifter sig i Juli här.Så startar en tråd och hoppas att det kommer några augusti brudar hit snart!!
Själv gifter jag mig 5augusti-06
Hej!
Börjar känna mig utanför nu, många som gifter sig i Juli här.Så startar en tråd och hoppas att det kommer några augusti brudar hit snart!!
Själv gifter jag mig 5augusti-06
Hej AnelP,
ska ju också gifta mig i augusti. Har bokat kyrka, prellen, festlokal, frisör, sminkning....är inte klar med maten, klänning, bukett, inbjudningskort m.m m.m.....men jag har ju mina ideér. (Hoppas få ännu fler på nästa BT-träff, det ska bli jättekul!!) alltså en hel del kvar, men har tagit det lite lugnt på senaste tiden....ska nog ta ett ryck igen!!! En kompis brossa ska nog vara DJ och en annan kompis är duktig på att fotografera så det blir nog så:)Måste boka in lite gäster på Hotell här i stan, för de flesta bor inte här. Tips på några bra Hotell? Klänning tänkte jag också kolla in snart. Ni andra då? ni verkar ha kommit hur långt som helst? Imponerande!
Jösses vilken ångest jag fick på en och samma gång!!! Jag ska gifta mig den 5 augusti i Välluv Kyrka och det är väl oxå det enda som är klart. Visst har vi planerat och kommit fram till vad vi tänkt oss i det stora hela men det är oxå allt. Klänning ska jag titta på i början på januari. Tänkte åka till Sernys i Ängelholm någon som har erfarenhet av det stället? Har sett en vinröd Nixa som jag förälskat mig i som är precis min stil och även om det nu inte blir den så blir det inte vitt, så mycket har jag bestämt åtminstone! *ler* Vi ska ha festen hemma i trädgården, vi blir bara runt 20 pers och vi har en fin trädgård så varför inte? Känns lite svårt att fylla upp en lokal med så lite folk... Är det bara jag som ligger så, vad det verkar, efter i min planering och inköpslista?
Ha det gott alla!
VirreVarv.. om du bor i närheten av Ängelholm kan jag verkligen rekommendera Ateljé MB utanför Hässleholm. Suveränt trevliga, bra priser och stort urval.
Jag var och beställde där i mellandagarna och de haller just pa att flytta in i nya lokaler.. men om du ger det ngra veckor sa hinner de säkert komma i ordning.
VirreVarv,
Ska ocksa gifta mig i Valluv fast veckan efter
Zozo, has sa hoppats att kunna aka till Atelje MB nar jag var hemma i HBg over julen och sen kom det attans sno-ovadret sa ingen vagade kora. Har hort flera som sager att den ar jattebra.
Jag har oxå hört mycket gott om MB i Hässleholm, men tänkte kolla Ängelholm först, det är ju trots allt en bit att köra till Hässleholm... Tänkte ge Sernys en chans, atalje MB finns ju kvar om jag känner att det inte passar...
Fick du drömklänningen då, Zozo?
Vilken tid ska ni vigas Miss Em? Vi ska gifta oss redan halv ett, fast jag ringde i god tid så var det helt kört att få en senare tid, så det blir ju lite av en utmaning och hinna med allt som ska göras innan, fotograferingen ska vi ta efteråt, gästerna får en god välkomstdrink så det ska väl hålla dom lugna den tiden det tar.
Ha en fortsatt trevlig kväll allihop!! VirreVarv
Vi ska gifta oss kl 3 fast jag bokade redan i Juni i ar da vi bokade fest-lokalen da. Menar du att Valluv har flera vigslar samma dag??
Sally*:
Jag tycker att stora hotellet eller comfort hotel victoria är fint, men vet ej vad det kostar, tror nog inte de är så dyra.
Vi ska ju hyra slottsvillan i Huskvarna så alla våra gäster övernattar där eftersom det finns rum där..
Vår planering står ganska så still just nu, har inte så mycket att planera just nu. Väntar på att det ska bli mars för då ska vi träffa hon som ska ordna vårt bröllop på slottsvillan.
Miss Em;
Tja, det är ju semester tider även för prästerna och i och med även Kropps Kyrka och Kyrkan i Mörarp (+Välluv) hör till samma pastorat, så blir det lite körigt.. Jag tror att prästen skulle viga i Kropp klockan 15 så det var väl därför det inte gick senare. Men halv ett går det med, jag menar, bara jag blir Fru Olrup så spelar det ingen roll vilken tid på dygnet jag blir det!!
Kramar!
VirreVArm & MissM.. Jo, jag beställde min klänning i mellandagarna och vi trotsade snöovädret och körde ända till Vinslöv (Hässleholm).
Nu önskar jag bara att jag hade en provbit av klänningen sa att man kunde jaga skor!
Zozo,
Ah vad jag blir avundsjuk! :) Vilken klanning blev det?
Tycker ni verkar ha det så trevligt här!!
Särskilt med ett sånt gemensamt ämne som att gifta sig i den vackraste månaden. Jag ska gifta mig den 19/8, någon annan samma dag kanske??
Miss Em.. det blev en röd klänning fran Ateljé Diagonal.. och den är snart framme i butiken!!
Dags att liva upp den här tråden lite..
Idag har jag varit på jakt efter en skomakare som ska fixa till mina brudskor jag hittat.Remmen som sitter bakom hälen är lite för stor så den ska kortas ned lite. Men han ville inte göra det nu, utan vänta lite till våren iaf.
Sen igår var jag o kollade ut min ring jag ska ha, längtar så till man får gå in o beställa.