• Little lottie

hålla böjen på fransarna?

hejsan!

har ett stort problem ;)...

Mina fransar vill aldrig hålla böjen, alla mascaror jag nånsin testat bara "blöter" och slätar ut dem igen...och ändå har jag investerat i en riktigt bra böjare (shiseido)

Har nån nåt tips, t ex på en "torrare" mascara? Eller bör jag böja fransarna längre (flera minuter?)

• Svar på tråden hålla böjen på fransarna?
  • Muriel

Jag blev sminkad av ett proffs i våras, Tomas Lenneryd, och jag har aldrig haft så fina ögonfransar!! Det såg ut som lösögonfransar :-P

Tricket enligt honom var att, precis som du redan gör, böja till fransarna ordentligt (tog kanske 2min per öga) och sedan använda mascara med "lyft-effekt". Han använde Max Factor Lash lift på mig. Lycka till!

• LindyLou

För min del är Cliniques Naturally Glossy mascara (180 kr) suverän efter böjning. Separerar bra, klumpar inte ett smack, förstör inte böjen det minsta och sitter jättebra men är ändå lätt att få bort utan en massa särskilda borttagningsgrejjer.

Provade nyss L'Oréals Double Extension som precis som du skriver "blötte" bort böjen, inte sitter den bra heller och är krånglg att få bort... Åter till Clinique - är beroende av böjen :)

Går knappt utanför dörren utan att böja men jag böjer bara i några sekunder men flyttar tången litelitegrann så böjer liksom i "etapper", går fort och blir jättebra "trots" att jag har en billig tång *ler*

• pickolina

Jag har alltid haft samma problem som du har. Räddningen blev shiseido fransböjare och Lancomes Flextencils mascara.. Håller i dagar om jag inte sminkar av mig.. :D

• rocketqueen

Jag gillar både Max Factors "Lash Lift" och Lancômes "Hypnôse" - prova den vattenfasta varianten, då brukar oftast böjen hålla mycket längre! Ett tips är också att när du har målat på all mascara så som du vill ha det, så kan man "hålla upp" fransarna (=stödja dem) med borsten och vänta så tills det torkat.

• pickolina

Ja jag använder oxå den vattenfasta varianten, fast då av Lancome Flextencils (Flex WP).

• ladyS

Du kan ju permanenta ögonfransarna. Det gjorde jag dan innan brölloppet. Håller i flera månader.

• Blondis42

Köp en franstång med värme. Finns bl a på ebay att köpa.

• rocketqueen

Jag tycker också att det funkar bra att värma ögonfransböjaren med en hårtork innan man böjer.

Svar på tråden hålla böjen på fransarna?