• 24 december

051105-051224 - Viktdagbok

Hejsan alla BT:are!
    Har tänkt att genomföra en aktiv viktminskning mellan den 5/11 och den 24/12. Jag vill vakna upp på julafton och väga 69 kilo Invägning den 5/11 är på 81.2 kilo och har räknat ut att jag måste gå ner 1,75 kg per vecka för att nå mitt mål. Jag vet att man går ner fortare i början så målen kommer stegvis att förändras. Hur ska jag då klara det här!? Genom att utesluta onyttigt som läsk, godis, chips, bakverk med mera och att träna. Jag vet att 1,75 kilo per vecka är mycket och inte det optimala när det gäller viktnedgång. Men jag är en person som gärna sätter höga mål för jag vet att jag kämpar mer då. Genom att skriva ner mina resultat och få stöd härifrån så tror jag att jag kommer att lyckas. Varför jag har satt den här tidsramen är pga att jag kommer att räkna kcal och det är inte det roligaste som finns därför vill jag bara göra det under en kort period. Min träning kommer bestå av morgonpromenader, tung styrketräning och cardio i form av Body Combat, spinning & löpning.

Nu kör vi - HÅLL TUMMARNA

• Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok
  • 24 december

Liza77
    Absolut det är bara att hänga på Jag kommer i fortsättningen väga mig en gång i veckan, på måndagar. Kul att någon annan oxå hänger på, det här kommer vi att klara!!!

• 24 december

051114

MORGONVIKT 77,9 (0) Kvar 8,9 KG

Ingen förändring, men det beror på att jag spenderade veckoslutet hemma hos mina föräldrar. Det var inget direkt syndande, men ingen motion blev det så. Men det är bara att ta nya tag

• Ann-ie

En fråga, hur kunde du går ner 2,5 kg på en dag?? (5/11-6/11) Och svara snabbt, vill oxå ha såna resultat!

• 24 december

Det var nog bara vätska som försvann, det brukar ju vara så i början av en viktminskning

• Ann-ie

För en av.. 1000 pers typ!

• Juliette

Hej på er!
    Jag skulle också vilja hänga på ert viktminskningsutmaning, om det går bra?
    Jag har gått ner 22 kg under det här året...men målet är att väga 63 till jul dvs att jag ska gå ner 5 kg tills dess.
    Så det är 1 kg i veckan ganska precis

• 24 december

Juliette

Du är så välkommen Strålande jobbat hittills!

• Ann-ie

Juliette, det fixar du säkert!! Och GRATULERAR till din stora viktminskning!! 22 kg det är inte en fis i rymden! Du måste känna dig stolt! Får man fråga hur du fixat detta??

/ ann-ie

• Juliette

24 december
    tack så mycket!

Anne-ie
    Tack till dej me Och jag känner mig riktigt stolt men jag skulle känna mej ännu stoltare om jag lyckas gå ner 5 kg till innan jul. Frågan om hur jag lyckats gått ner så pass mkt är svår...jag kan börja med och säga att det tagit hela det här året så det har inte gått fort, men det är för att jag bara orkat "brytt" mej i perioder...så jag har haft mina perioder när jag gått ner i vikt...ungefär att jag hållt på i en månad och gått ner 5 kg och sen har jag inte orkat fortsatt men jag har ändå inte gått upp dom kilona, så höll jag på med mina första 15 kg. Sen ungefär 6 veckor tillbaka har jag kört stenhårt för att jag vill nå mitt mål innan jul.

Så nu har jag gått ner 22 kg allt som allt. Jag har ätit kombinerad kur med vanlig mat och nutrilett. Sen tränar jag även aerobic och promenerar mycket. Det här vart långt men nu har ni kanske fått en insikt iallafall om hur det gått till Nu äter jag dock bara nutrilett, för att jag ska nå mitt mål tills jul.

Och GRATTIS till er allihopa som också gått ner i vikt!
    Nu ska vi se till att grejja våra viktmål innan jul, eller hur?

• Ann-ie

Juliette, det gör ingenting om du skriver mkt och långt, jag läser alltihop och tycker det bara är roligt när folk skriver!

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok