Helosan i ansiktet??
någon som har erfarenhet av det ? hjälper det mot torr hy, eller får man finnar av det kanske? tänke att salvan är ju antiseptiskt, så den borde väl inte ge upphov till finnar?
någon som har erfarenhet av det ? hjälper det mot torr hy, eller får man finnar av det kanske? tänke att salvan är ju antiseptiskt, så den borde väl inte ge upphov till finnar?
Helosan är en väsignelse! Jag använder den till torra ben, i synnerhet när man får vinterklåda av den torra luften. Jättebra mot fotsprickor eller hårda och torra fötter, och torra händer. Jättebra mot torra bröstvårtor också. Också bra mot småskador, typ rispor i fingrarna, skärsår, när man rakat sig lite för mycket osv Min favoritsalva!
Missade TS ansiktfråga - Jo jag har den också i ansiktet. Jag brukar få torr hy och blemmor när jag är stressad. Helosan hjälper då också!
Jag skulle inte använda Helosan i ansitket, även om jag så vore snustorr.. Nej, sök upp en duktig hudterapeut och prova på DERMALOGICA istället! Det är super-grejer, det!
Nu kanske inte detta hör hit men vem var det som sa att barnpuder skulle vara bra för ansiktet hörde hon av och berättade hur det gick i såna fall har jag missat det så är det nån som vet så berätta gärna det för mig är nyfiken.
:D ..och i Helosan finns ju inga kadaver som det kan göra i de "fina" dyra krämerna! (se SvD idag söndag)
Det är väl ingen kadaver i krämer än eller...?
F.ö kan du ju testa Helosan. Tror dock det vanligaste är att finnar inte orsakas av bakterier.
Jag använder apotekets REPAIR, suverän, har torr hud och får lätt blemmor men denna hjälper och ansiktet läker fortare
I sin rapport år 2000 pekade kommissionen särskilt ut exklusiva krämer mot rynkor och åldrande.
För att lyckas slå ut prioner, som kan överleva upphettning till 700 grader, krävs mycket avancerade processer. Men dyrare sorters ansiktskräm visade sig innehålla mycket lätt processad, eller enbart nedkyld, bräss, hjärnsubstans, mjälte och moderkaka från djurkadaver.
Vid de utfrågningar kommissionen gjorde med ledande experter nämndes även ryggmärg, halsmandlar och inälvor som ingredienser i exklusiva salvor och krämer.
Prionerna har stora möjligheter att överleva i lätt processad kosmetika. Enligt Phillips-rapporten kan de ta sig in i blodomloppet via ögonen eller genom småsår i ansiktet eller på läpparna.
Äckligt som sjutton tycker jag!!!
Min sambo smörjer helosan 2ggr om dagen i ansiktet, och det verkar vara kanon.
Iaf för honom!
Har du mkt torr hud så skulle jag rekomendera Locobase eller den ännu fetare krämen Repair som finns på Apoteket.
Essexlotion funkar super. Helosan skulle jag inte använda i ansiktet för det ger ju en sån fet hinna som borde täppa till porerna.