Helosan i ansiktet??
någon som har erfarenhet av det ? hjälper det mot torr hy, eller får man finnar av det kanske? tänke att salvan är ju antiseptiskt, så den borde väl inte ge upphov till finnar?
någon som har erfarenhet av det ? hjälper det mot torr hy, eller får man finnar av det kanske? tänke att salvan är ju antiseptiskt, så den borde väl inte ge upphov till finnar?
hej!
Jag har börjat använda den i ansiktet på sistone. Jag är jättetorr och jag har inte fått några finnar. Tycker att den är ganska bra.
mh, jag testade den nyss, och det va väldigt lätt att sätta på sminket efteråt..den kändes som en primer ! :)
nån mer som har erfarenhet?
tror ni inte att de täpper igen porerna ? ah meningslöst de här känns..ingen som svarar ju :P
jag tror INTE att det är bra med helosan i ansiktet. kolla på innehållsförteckningen, är det inte mineraloljor/lanolin/paraffin i ? tror att den är bättre till händerna. jag skulle inte använda den i ansiktet iallafall !
johanna
Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att ha den i ansiktet, men det betyder ju inte att det är fel att ha det. För mig är det en hästkräm, "efter-tatuerings-kräm" och en armbågs-fot-handkräm. Men är man väldigt torr så....Nej, det finns bättre saker att ha i ansiktet.
Känns som att det borde täppa till porerna eftersom den innehåller så pass mycket fett, mineralolja. MEN vad vet väl jag!? Om det känns bra så är det säkert bra, kör på det!
Använd Aloe Vera kräm i ansiktet istället, det funkar bra!
Tummen upp för aloe vera!
Jag skulle heller inte ha helosan i ansiktet. Den är ju jätte tjock och så luktar den mycket. Mvh
Jag har torr hy och har använt Helosan i ansiktet i flera år, tycker det är toppen!
Det enda som funkar för mej och jag har testat många dyra krämer typ Dermalogica, kanebo, Lancome etc. Täpper inte till mina porer och jag blir mjuk som en babyrumpa :D:D:D:D